woensdag 2 december 2009

Even laten zien...

Er zijn een paar freubelwerkjes af. Het rendier, gemaakt op een gezellige ochtend bij Bep, wacht nog wel op een dekkleed. Maar hij stond zo te trappelen om zich eens aan jullie te showen, dat hij als eerste mag pronken.


Het was een leuk werkje om te doen. De pootjes vroegen alleen wat meer aandacht. Bep had al gewaarschuwd om ze niet te dun te maken. Voorzichtig dus aan beide kanten een paar mm op het patroon bijgetekend... maar keren, ho maar!

's Avonds op de bank vond ik de oplossing. En... warempel... het lukte. Nu is hij al weer bijna een maand bij ons in huis. Na dit weekend krijgt hij een plekje ergens in huis.

Ik had jullie al verteld dat er de laatste dagen helemaal niets uit mijn handen kwam. Zondag heb ik een paar laatste steekjes aan deze merklap gezet. Vraag me niet hoe, maar het is gelukt.


Het is een lap vol met fouten. Bij de rand heb ik die niet geborduurd. Ik vond het heerlijk om even zonder patroon te kunnen borduren en heb dus voor symmetrie gekozen. Bij de letters en cijfers heb ik het wel toegepast.

Voor jullie nog weer een paar prachtige links. Vooral die van de Quaker Christmas Ornaments vind ik de moeite waard.

Quaker Christmas Ornaments
Plumpudding Snowman
Lizzie Kate Freebies
My true love gave to me
Christmas Girl Pinkeep
Christmas Tree Pinkeep
Paddestoelhanger

Weer veel kijkplezier toegewenst!

6 opmerkingen:

Annelies zei

Ik vind je rendier er heel leuk uitzien. Hij heeft een heel aandoenlijk uiterlijk.

Esther zei

Wat een leuk rendier,erg lief.
Groetjes esther

Mascha zei

Wat een eigenwijze rendier. Erg leuk!
Borduurwerk ziet er lief uit.
Groetjes Mascha
PS: bedankt voor de links.

Marja Rijnsburger zei

Wat een leuk rendier. Wat een gepriegel die dunne beentjes, dat zal best een heel werk geweest zijn.
Bedankt weer voor de leuk linkjes.
Groetjes en alvast een fijn weekend.
Marja

Mayflower zei

Wat heb je een mooi rendier gemaakt, die verdiend zeker een plekje op je blog. Je merklap vind ik ook prachtig, ik zie de fouten niet hoor, ik doe je dit niet na.
Fijne dag en groetjes, Mea

Monique zei

Hihi! Wat een gezellig rendiertje!