vrijdag 6 april 2018

SAL Collection...

Er wordt door mij heel veel geSALsd...
...*Ü*...
 
Dit is een hele leuke SAL
die ik via FB heb ontdekt.
 
De groep heet
"SAL Collection - 15 mars 2018".
 
 
Vanmorgen zijn door mij
de laatste steekjes geborduurd
van het eerste deel.

 
Ik borduur met één draad
over één draad.
 
Dat betekent dat het
niet erg snel gaat...
 
 
Ook dit is weer zo'n borduurwerkje
waar ik met veel plezier aan werk.
 
 
Het ontwerp komt uit dit boek
Esprit d'Atelier
van
 Agnès Delage-Calvet en Anne Sohier-Fournel
 
 
Zo moet het uiteindelijk gaan worden.
 De afmeting is 180 x 120 kruisjes.
 
Vanaf dat ik het zag was ik verkocht.
 
Een mooie aanvulling op mijn verzameling
kleine en leuke hebbedingetjes.
 
Helemaal met dat blauw en rood.
 
 
Omdat het boek niet meer
verkrijgbaar is
hebben de ontwerpsters
toestemming gegeven dit patroon alleen
te delen in de FB-groep.
 
 
Volgende week komt deel twee.
 
Mijn huiswerk voor deze maand
heb ik dus ruim op tijd af.
 
En dat is maar goed ook...
... want je kunt alleen verder
als je een foto van jou werk plaatst
in de FB-groep.
 
Helaas kun je je niet meer
aanmelden voor deze SAL...

 
Het enige wat ik nog niet heb geborduurd
zijn de letters.
 
Want... worden ze nu rood of blauw...
... daar twijfel ik nog over.
 
Ik denk dat ik dat
pas ga beslissen
als de lapjes stof
geborduurd zijn.

 
Eigenlijk hoef je de witte steekjes
niet te borduren.
 
Maar zo vind ik het persoonlijk
net wat mooier.
 
Zo zijn het net echt lapjes stof.
 
Fijn weekend allemaal
 


26 opmerkingen:

Anoniem zei

Dag Annelein, erg leuk/mooi het laatste borduurwerk, ik heb geprobeerd op FB de pagina te vinden maar dit is mij niet gelukt.
Zou jij mij verder kunnen helpen? Gr. Marijke

Truus zei

Ook weer een leuke SAL --er is gewoon te veel leuks op Internet te vinden.
Ben net weer gevallen voor een patchwork
-werkje en er ligt nog genoeg dat af gemaakt moet worden.
Zonnig weekend
groetjes, Truus uit Drenthe

Annelein zei

Hi Marijke, als je een FB account hebt dan kan ik je proberen toe te voegen aan de groep... Dan heb ik wel je FB naam nodig om toe te voegen...

groetjes, Willeke

Annelein zei

Hi Truus, jij ook een zonnig weekend...:)...

groetjes, Willeke

Anoniem zei

Wat een leuke SAL. Ik heb echt nog drie levens extra nodig.

Yolanda zei

Hallo Willeke,

Daar zou ik ook graag aan mee willen doen. Ook helemaal mijn style. Ik heb ook een probleem met de site vinden, zou je mij de link willen sturen of mij toe willen voegen?
Alvast hartelijk dank, ook voor de tip!
Yolanda Buitelaar (FB-account)

Marlien zei

Oooooh hij is verleidelijk leuk.
Maar ik heb nog zoveel lopende projectjes.

Annelies zei

Wat ontzettend leuk !! Veel succes. Ik zou het zo willen doen, maar kom echt tijd tekort.

Anoniem zei

Hallo Annelein,

heel mooi, maar ik kan de site ook niet vinden, zou hem graag ook willen borduren, zou je mij ook kunnen proberen toe te voegen. Facebook naam is Marieke Muskee.
Alvast heel bedankt,

Marieke

BezigeBijMirjam zei

Super leuk!🤗

Ineke zei

Wat mooi, die rood/wit/blauw kleuren!

Anoniem zei

Hallo Annelein/Willeke fijn dat je het toevoegen wil proberen, mijn face book account is Marijke Nusteleijn.
Gr. Marijke.

Clare zei

Lovely design and loving your progress. I would have enjoyed joining in with this SAL. Happy Stitching.

Annelein zei

Hi Clare, I'm so sorry that the SAL is closed for new participants...

Anoniem zei

Hahaha, die Willeke! Daar hoef je toch zeker niet echt over na te denken, over de kleur van de letters? Als je jouw prachtige collectie merklapjes en andere borduurwerkjes bekijkt dan springt de kleur rood er toch wel heel duidelijk uit. Dus ik zou er niet van opkijken als je uiteindelijk de letters van het woord 'COLLECTION' in het rood borduurt :-))
Het is nu al een plaatje, heel mooi met die ieniemienie steekjes.

Maria.

Hobbyrita zei

Prachtige SAL, helaas te laat gezien, maar ik doe al aan de dear rhine mee en ik volg nog een paar groepen daar, dus inspiratie genoeg zeker?? Veel plezier ermee, dit wordt supermooi!
Grtjes, rita

kaneeltje zei

Wat een leukerd! Had ook graag meegedaan, helaas!

eveline zei

Dag Annelein,

Super bedankt voor het vinden van de Italiaanse Sal!
Hartelijke groet van eveline

Jan Blevins zei

I would like to join the Facebook group and the SAL too. Could you add me to the Facebook group? Thanks, Jan Blevins

Evelyne zei

Leuke SAL, maar waar vind ik een potje te koop met extra tijd?
Leuk hoor echt iets voor bij jou collectie!

Succes en lieve groetjes
Evelyne

Christy zei

Hi Annelein, is er een manier om toch de patroontjes te krijgen? Het is toch jammer als je dit leuke werkje ziet en dan blijkt dat je het niet kan maken. Ik krijg ok helaas geen toegang tot de Facebookpagina. Groetjes Christy

Marja zei

Dag Annelein, wat een prachtige kleuren gebruik je? Wat voor garen is dit en heb je het kleurnummer voor mij?
Jammer, dat ik met deze Sal niet meer meer kon doen.
Groet, Marja

Anoniem zei

Oooh,ik zie deze nu pas. Wat mooi! Kan helaas ook de Facebookpagina niet vinden. Is er nog een mogelijkheid om aan het patroontje te komen. Zag dat het boek ook niet meer te koop is. Wordt het patroontje misschien los verkocht? Of wil iemand het delen?

Groetjes Ria

Annelein zei

@ Marja... het garen is van Aurifil en de kleurnummers zijn rood 2260, wit 2024 en blauw 2780. Je moet de grijze klossen hebben.

@ Ria... de FB pagina is gesloten... Als je FB hebt en je geeft mij de naam van jou FB pagina door dan kan ik je weer aanmelden bij de FB group. Het patroon is daar niet meer beschikbaar maar je kunt wel meekijken... Laat maar weten of je daar in bent geinteresseerd.

@ Christy... helaas niet meer. Kijk voor het toevoegen aan de FB groep even naar het berichtje hierboven.

Christine zei

I have the book, unfortunately the book doesn't indicate DMC floss code with it. Your piece turn out perfect, may I know which floss that you used?

Annelein zei

@ Christine, I used Aurifil in the colours 2260, 2024 en 2780.