maandag 25 oktober 2010

Groningen...

Gisteren moesten we in Groningen zijn en dan kan een bezoekje aan De Handwerkboetiek in Roden niet uitblijven natuurlijk. Vorig jaar heb ik voor het eerst met hen kennis gemaakt op de handwerkbeurs in Zwolle. Nu dus mijn eerste bezoek aan de winkel. Wat is daar veel te zien. Een groot assortiment aan borduurstoffen, prachtige patronen en kleurrijk borduurgaren. Ik ben helemaal gevallen voor een franse borduurzijde. De naam is me even ontvallen.

(foto volgt)

Dit zijn mijn aankopen. De stofjes, daar kwam ik voor. Het gele linnen wordt gebruikt voor de twee patroontjes van Little House Needleworks, "Quilt Time Sampler" en "The bookshelf". Er hingen geborduurde examplaren in de winkel, zo mooi, dat ik er meteen voor viel. Ik wil ze met het franse borduurzijde gaan maken.

Het ecrukleurige en grijze linnen zijn voor twee samplers. Ik wil graag beginnen met de Swiss Topiary en Le Grand Marquoir. Het beige linnen, tja dat weet ik nog niet. Het is 20-draads en ik vond de kleur zo mooi dat ik het niet kon laten liggen.

Er was natuurlijk nog veel meer te zien en ook nog veel meer te wensen. Wat dacht je bijvoorbeeld hiervan.


Deze heb ik vandaag alsnog besteld bij De Handwerkboetiek/.
Ik hoop dat ik genoeg van het gele linnen heb om deze er ook mee te maken.

Terwijl ik dit schrijf liggen de aankopen naast mij op de tafel en telkens worden mijn ogen er naar toe getrokken. Daar ga ik vandaag nog heel vaak naar kijken en van genieten.

4 opmerkingen:

Annelies zei

Heerlijk, zo'n dagje op pad. Veel plezier met je nieuwe aankopen.

Anoniem zei

Ik ben benieuwd naar de foto van je mooie aankopen. Wat ga je het eerste borduren, of kun je niet kiezen.

Marion van de Sande zei

Heeerlijk blogje om te lezen, ik kan meegenieten en ben ook meteen op de site gaan kijken. Heb je geen foto's? Ik ben erg benieuwd naar welke kleuren en linnen je hebt gekocht.

Annelein zei

@Marion... ik zal eens kijken wat ik nog kan achterhalen en daar misschien nog eens een blogje over schrijven...