zaterdag 7 juli 2012

Freebie...

Vanmorgen vroeg zat ik even in mijn koffertje te neuzen op zoek naar een klein borduurwerkje en toen kwam ik deze lap weer tegen...


Herkennen jullie haar? Ik ben er in 2009 aan begonnen. Het eerste deel ging heerlijk... maar in het tweede deel begon het wat te haperen. Een paar keer achteruit borduren en de lol was er af. Eigenlijk vond ik het toen ook wat druk worden. Dus de lap verdween ergens in een laatje...


Begin dit jaar kwam ik haar weer tegen toen ik hier (klik) mijn borduurrekje ging opvullen. En daarna nog een keer bij het inpakken van mijn koffertje voor het borduurclubje (klik) van de Kantfabriek in Horst.

En toen begon het weer te kriebelen... maar had ik de patronen nog wel opgeslagen? En waar had ik ze dan opgeborgen? Dus verdween de lap weer naar de achtergrond.


Vandaag kreeg  ik haar dus weer in de handen... En wat denk je... zit ik vanmorgen wat rond te snuffelen op het zo geliefde internet... kom ik de patroondeeltjes toch weer tegen!!!

Hier de linkjes naar dit prachtige borduurwerk.

deel 1 - helemaal onder aan op de dik gedrukte tekst klikken
deel 2 - boven aan op de dik gedrukte tekst klikken
deel 3 - boven aan op de tweede regel met dik gedrukte tekst klikken
deel 4 -  boven aan op de tweede regel met dik gedrukte tekst klikken
deel 5 - boven aan op de tweede regel met dik gedrukte tekst klikken
deel 6 - op de een na laatste regel klikken waar tekst begint met "partie 6"

Mijn tip... wacht niet te lang met downloaden.

Naschrift juni 2013: De patroondelen zijn helaas niet meer beschikbaar.

Fijn weekend allemaal!!!

30 opmerkingen:

Vlijtige Handjes zei

Ja hij is prachtig. Dank je wel Willeke.

Simone zei

Deze ligt bij mij ook nog op de ufo-stapel! Ik borduur ieder vakje apart, zodat ik er ooit een quilt van kan maken.

Tania zei

Leuk dat je het patroon teruggevonden hebt. Het is zo mooi. het zou jammer zijn dat die onafgewerkt in een kast verdwijnt.

Marijke zei

Wat een pracht van een lap!!!
Dank je voor de patroonlink!
Fijn weekend,
groetjes Marijke

Unknown zei

Dank je wel voor de link, het is meteen opgeslagen.

Groetjes Yvon.

Martine zei

Helemaal niet druk.
Juist prachtig en je bent al heel ver.

Anoniem zei

Bedankt voor het patroon.
'kHad het al bij iemand klaar zien hangen en gezocht naar het patroon.
Nu dus gelijk gedownload.
goed weekend.
groetjes,Truus uit Drenthe

Carin zei

Dank je wel voor het doorgeven. Deze kende ik nog niet en hij is echt prachtig !!!

Grit zei

Ein wunderschönes Mustertuch. Vielen Dank für den Tip mit der Anleitung.
Liebe Grüße Grit

Quiltpassion.blogspot.com zei

Wat een prachtig borduurwerk, ik ga hem opslaan, voor ooit!

Even nog over het tekortkomen van de dmc: ook ik heb gezocht, maar vond alleen een half strengetje, wel van de oude kleur, want ik heb een stalenkaart van 10, 12 jaar geleden, en het was dezelfde kleur. Maar daar zul je niet veel aan hebben, denk ik.
Heb je al geprobeerd één draadje van de nieuwe lichtere kleur te nemen en één draadje zwart? Ik heb zoiets eens gehad bij een merklap en dat is toen goed gelukt. Succes!
Groetjes, Cisca

Unknown zei

Dank je wel voor de freebee, heb deze dan ook snel meegenomen!! Ziet er prachtig uit.

Groetjes, Debbie

Corrieneeltje zei

Hij is mooi hè Annelein, wat goed dat hij weer terug gevonden is. Het lijkt me heel prettig borduren en ik vind de letters ook prachtig. Veel borduurplezier!

Manuela zei

Das wird ein wunderschönes Mustertuch.
Vielen Dank für den Link.

Liebe Grüße
Manuela

PASSIE FLOWER zei

Prachtig, dank je wel voor de links

lizrieka zei

Dank je wel voor je link-tip. Ik ben sinds een aantal maanden steeds meer interesse te ontwikkelen voor merklappen. Volgens maakt dit ook verslavend.

Net zoals de brei-rol. Heel leuk!

groetjes, Liz

lizrieka zei

Dank je wel voor je link-tip. Ik ben sinds een aantal maanden steeds meer interesse te ontwikkelen voor merklappen. Volgens maakt dit ook verslavend.

Net zoals de brei-rol. Heel leuk!

groetjes, Liz

Supergoof zei

Het moest verboden worden, al dat moois laten zien,....
;o)
Maar ik denk dat ik toch maar even je linkjes ga bekijken,....
Moet immers ooit zo'n borduurrekje kunnen vullen!
*Ü*

Anoniem zei

ik krijg je link niet bewaard en ik vind ze erg leuk, zou het kunnen omdat ik apple heb? groet twink hoeksema ik doe anoniem maar ben het niet twinkh@gmail.com

Minet zei

Wat een mooie lap. Bedankt voor de link. Weer een erbij voor ooit eens :-)

Anoniem zei

Willeke,

Geweldig, wat een mooie lap!! Ik heb het patroon opgeslagen en hoop er ooit aan toe te komen.
Heel veel succes ermee.

Groetjes,
InaH (prikbord)

Anoniem zei

Bedankt "Annelein" Voor al je borduurtips. Ik heb alles geprint
en stop het in een map.
Marja Voortman

Jantine zei

door jou heb ik ze ooit al gedownload, ik had je er aan kunnen helpen.... maar dat wist jij natuurlijk weer niet. Ben er nog niet aan begonnen, maar wie weet...???

Quiltswaen zei

Bedankt hoor!! Voor de geweldige tip!!
Hij ligt al uitgeprint op tafel, maar wanneer ik er aan ga beginnen?? Ik heb nog genoeg affo's dus dat eerst maar,

Fijn weekend!!!
Groetjes. Quiltswaen

Carin Wijnand zei

Dank je wel, een prachtig patroon!

Anoniem zei

(Ik heb hem toch ook maar even in mijn patronen-mapje gezet ;o) Dank je wel!)

Anoniem zei

Hoi Annelein, gisteren je blog ontdekt , wauw, maar zie dus ook dat ik voor deze mooie patronen te laat ben. Kan ik deze ook via een van jullie overnemen, natuurlijk tegen betaling ivm kopieën / verzendkosten. Zou ik echt super vinden want ik vind ze zoooo mooi.gr. Linda

Anke zei

Hallo,

net je blog pas ontdekt. Heeft er iemand het patroon nog en zou ik dit kunnen overnemen. Tegen kostprijs.

Annelein zei

Het is een patroon van Isa Vautier. Je zou het via haar kunnen proberen. Dit is haar site http://www.creationsisahv.com/.

Anoniem zei

De link werkt niet meer helaas. Is er iemand die alsnog het patroon met mij zou willen delen. Dít is nu net iets waar ik al lang naar op zoek ben. Loop er nu net tegenaan. Je zou me erg blij maken hiermee.
groet Marlies

Anoniem zei

de link voor maria molman met d epatronen
is (ik wilde zelf ook perse deze patronen hebben, dus na een poosje typen kwam ik op:)

http://broderie-passion.net/Realisations/encours/vautier/marquoir.html

onderin staan de pdf s die je kan downloaden.

viel spass!