woensdag 11 maart 2015

Groot en klein...

 
De afgelopen dagen zijn er
 weer wat randen gehaakt.
 
Mijn dekentje heeft nu een
 afmeting van 50,5 x 50,5 cm.
 
 
Ik volg nog steeds de CAL
Maar ga toch ook wel heel erg mijn eigen weg.
 
Omdat het zo leuk is om te experimenteren.
En omdat het dekentje zo beter bij mij past.
 
Mijn probeerseltje van de vorige keer (klik)
heb ik uitgehaald.
 
Want ik ben als een baksteen
gevallen voor de parelsteek.
 

Zo leuk om te haken.
En ze geven een klein
relief in mijn haakwerk.
 
En granny... granny is natuurlijk
super blij met haar parelketting.
 
We hebben er allebei zoveel plezier van...
dat er gewoon nog een parelketting is gehaakt.

 
Morgen gaat granny weer mee op reis.
Dan vertrekken we samen naar Eibergen.
 
Want daar begint de eerste les
van de haakcursus (klik).
 
 Gewoon gezellig met elkaar haken.
Maken wat je zelf leuk vindt.

 
Kleine of grote werkjes...
Dekentjes of amigurumi's.
 
Ik ben natuurlijk geen echte haakjuf...
maar heb wel hééééél veel haakervaring.
 
En weet zo door de jaren heen
 heel wat trucjes om je haakwerk
 mooi te krijgen.
 
 
Dit speldenkussentje heb ik
vorig jaar gehaakt.
 
Het is 2,5 x 3 cm.
Ik heb er nog een klein
 roeselrandje omheen gehaakt.
 
Het is een fijn speldenkussentje
 voor mijn quiltnaaldjes.
 
Nu staat mijn borduurnaaldje even te pronken.

12 opmerkingen:

Truus zei

Je Granny ziet er mooi uit met haar parels en dat kleine speldenkussentje is een snoepje.
Veel plezier bij je haakdag in Eibergen.
groetjes,Truus uit Drenthe

Annelein zei

Dank je Truus. Leuk dat je zo trouw reageert. Het is altijd leuk om jullie reacties te lezen...

Jeanet zei

Wat wordt het al een prachtige granny, schitterende steken zitten erbij ! Heel veel plezier en succes vandaag !

Groetjes Jeanet

Ina Hummel zei

Prachtig je granny, momenteel heb ik een verplichte pauwze, garen op....grrrr. Veel plezier vandaag, helaas is het voor mij iets te ver, anders was ik zeker gekomen. Groetjes, Ina

Anoniem zei

Je haakdekentje wordt steeds mooier. En dat heel kleine speldenkussentje is zo lief, met dat ene naaldje erin. En je gelooft het nooit: ook ik ben aan de haak geslagen, waarin ik dus nauwelijks ervaring heb...
Groetjes van Ageeth

Joyce zei

Beeldschoon en ontzettend leuk granny:-)
Zal vast gezellig zijn geweest vandaag!

Hobbyrita zei

Je granny is prachtig hoor, maar dat speldenkussentje vind ik geweldig, echt supertof!
Grtjes, rita.

Lenie zei

Prachtig wordt je deken annelein en een heel lief
Spelden kussentje.

Groetjes
Lenie

Johanna Zweden zei

Wat een schitterende deken en je spelden kussen enig
Fijn weekeinden vanuit Zweden

Guusje, zei

Wat een prachtige kleurencombinatie gebruik je voor de deken. Hij wordt prachtig en het speldenkussentje vind ik een snoepie.

Annelein zei

Hoi meisjes,

Dank jullie wel voor jullie lieve berichtjes...

@ Ina,
Was leuk geweest om elkaar weer eens te zien... ik koester het kippeboekje...

@ Ageeth,
Het haken gaat vast lukken...

@ Johanna,
Lieve groeten terug daar in het verre Zweden.

@ Jeanet, Joyce, Rita, Lenie en
Guusje,
Gezellig om te lezen dat jullie mee genieten... en ik op mijn beurt weer van jullie...

Willy zei

Zo mooi Willeke! Inmiddels (5 dagen later) is je plaid natuurlijk al weer randjes rijker, al worden de banen wel steeds langer. Groetjes,