maandag 9 januari 2017

Anders dan anders...

Ik hou van vroeg opstaan...
... vooral in de zomer.
 
Maar vanmorgen werd ik
wakker van de wekker.
 
Een unicum...
dat gebeurt mij bijna nooit.
 
Ik besluit nog even te blijven liggen.
Heerlijk een beetje luieren.
 
 
De laatste twee weken van december
en de eerste weken van het nieuwe jaar
ben ik anders dan anders.
 
De korte dagen...
ik hou er niet van.
 
Nog even... dan is het
weer merkbaar dat de dagen
langer worden.
 
 
Daar kijk ik altijd naar uit...
...elke dag een beetje langer licht.
 
Vanochtend gaat het sowieso
anders dan anders.
 
Er ligt al een blokje op tafel
om aan te werken.  
 
 
Het quiltje voor Nora
wil ik toch wat groter maken.
 
In ieder geval komt er nog
 één baan van vijf blokken bij.
 
Misschien ook nog een tweede.
 
 
Tijdens ons korte vakantie in Huizen
ging er ook een blik met stofjes mee.
 
Gekregen van een lief vriendinnetje.
 
De koekjes zijn al lang op...*Ü*...
 
Twee van de vijf blokjes
zijn al helemaal klaar.
 
 
Hier ga ik zo fijn aan werken.
 
Ohhhhhhh.... wat zien ik daar????
Erg hè?!
 
Dat is ook anders
 dan anders... *Ü*....
 
Fijne dag!!!
 xxx


7 opmerkingen:

Annelies zei

Het zijn hele leuke blokken !
Ook ik zal blij zijn als de dagen langer zijn. Het was vanochtend zo donker.

Anoniem zei

Precies het omgekeerde ik vind deze dagen heerlijk ,geniet van de korte dagen en de winter jammer dat het zo snel voorbij gaat en de verzengende warmte van de zomer weer komt helaas.

Gr Joan.

Ageeth Dorsman zei

Wat een lief quiltje voor Nora gaat dat worden! Ik geniet volop van deze binnen-dagen met meer handwerktijd en minder buitenklussen. Alleen die regen hoeft van mij niet zo, want de wandelingen met de hond elke dag, die gaan gewoon door...
Groetjes van Ageeth.

FLR zei

´s morgens is het lastig maar de avonden zijn heerlijk lang....en dit weer nodigt uit tot handwerken, dat vind ik altijd zo fijn! Je blokjes zijn snoezig! En de stofjes zaten in een bekend blik...dat bracht de Sint voor me mee! En mijn eerste reactie was: oh, leuk voor stofjes!
groet
Francisca

Karen zei

I am glad too that the days are gradually becoming longer, I just commented to DH last night that the day was longer and was not dark when we were eating our evening meal. Love your stitching and the cookies look delightful!

Ineke zei

Wat een schattige blokjes!!!

Hobbyrita zei

Een heel leuk dekentje wordt dit, ook de stofjes en blokjes die je koos om het te vergroten zijn zulke mooie stofjes, een dekentje met liefde gemaakt dat zie je zo!
Grtjes, rita.