vrijdag 28 juli 2017

Een vakantiewerkje...

We zitten al weer in de laatste week
van onze vakantie.
 
Deze laatste week zijn wij thuis.
 
Bijna altijd heb ik wel
een écht vakantiewerkje.
 
 
Dit keer is het een
lief klein doorrijglapje...
 
... S. de Meulemeester 1895...

Toch moest dit lapje wachten
totdat er twee andere werkjes
af waren gemaakt.

En toen dat was gelukt
 kon ik beginnen
...*Ü*...
 
 
Het is een werkje waar ik vooral
in onze kajuit
 ontspannen aan heb gewerkt.
 
Lekker alles bij de hand.
Zelfs mijn loeplamp.
 
En omdat wij tijdens het varen
geen 220 volt ter beschikking hebben
zet ik dan een soort van
mijnwerkerslampje op mijn hoofd.
 
Maar daar heb ik gelukkig
geen foto van...*Ü*...

  
Wel deze van vorige week donderdag.
Hoewel het al weer veel langer
geleden lijkt.
 
Hier mocht ik afvaren van ons plekje
aan de Walengracht.
 
Eigenlijk stelt dat bij rustig weer
helemaal niets voor... *Ü*...
 
 
  
In de middag komen wij op een favoriet plekje
waar we blijven liggen tot de volgende dag.
 
Er was voor deze dag
 slecht weer voorspeld
maar dat viel allemaal erg mee.
 
Zoals eigenlijk onze
hele vaarvakantie.
 
We hebben lekker veel buiten gezeten.


De Meulemeester wordt geborduurd
op een reststukje van mijn ander werkje.
 
Dat laat ik jullie zeker
 nog een keertje zien.
 
 
De doorrijgjes zijn
zo leuk om te doen.
 
Maar het is wel opletten.
Vooral deze linksonder.
 
Het doorrijgje
helemaal rechtsboven
heb ik halverwege uitgehaald.
 
Ik zag dat het doorrijgje op
de foto toch echt anders was
als de tekening aangaf.
 
Dat krijg je als je veel stopt...*Ü*...
Dan gaan kleine verschillen opvallen.

 
Het wordt een piepklein lapje.

Dat zie je goed zo
met de bolletjesnaald erbij.
 
Vandaag kan ik heerlijk verder
werken aan deze doorrijgjes.
 
Gisteren heb ik al het hele
huis gepoetst...*Ü*...
 
En vanmiddag...
vanmiddag krijgen wij bezoek
van een heel lief klein meisje
 met haar mama...*Ü*...

Dat wordt dus genieten.

Fijn weekend allemaal!!!

7 opmerkingen:

Willy zei

Prachtig Willeke! Voor zulke fijne stopjes moet je wel in rustig vaarwater zijn. Veel plezier vanmiddag.

Dientje zei

Wat fijntjes dat werk. Is het op een AH theedoek? Pff. Dan kun je geen golven hebben. Fijne dag. Dientje

Annelies zei

Ziet er prachtig uit !

Happy Earl Grey zei

Prachtig zeg en je brengt mij op een idee, een sierkussen van mijn blauwe theedoek. Mooie klus en heerlijk tijdverdrijf. Groetjes El

Joke zei

Dat ziet er allemaal geweldig uit. En dan ook nog lekker genieten van zo'n lief meisje.....

Conny's-blog zei

Prachtig je doorrijgjes zeg. Heerlijk rustgevend met mooi uitzicht erbij.
Lekker van genieten hoor................liefs.conny

Marjan zei

Wow... wat een prachtig doorrijglapje... Zo mooi fijntjes... En gemaakt onder heerlijke omstandigheden, zo te zien!