zaterdag 9 december 2017

Afmaken...

De weken gaan haast ongemerkt voorbij.
 
Veel werd er niet gehandwerkt...
al zat ik wel in een mand...
dé lappenmand...snif...
 
Mijn weerstand is wat minder
en voor ik het weet zit ik
tegen een blaasontsteking aan
gevolgd door een behoorlijke verkoudheid.
 
Al met al vlogen er drie weken voorbij
waarin er niet veel uit mijn handen kwam.
 
 
Gelukkig is dat allemaal weer voorbij...*Ü*...
 
En zo voor het eind van het jaar
ben ik vooral bezig met de inhoud van dit kistje...
 
Mijn kistje dat trouw overal mee naar toe gaat.
 
 
Zoals deze zomer tijdens onze vaarvakantie.
 
Wat er zoal in zit?
 
De Joppelap,
mijn St. Gallen,
de vakjeslap,
mijn randje-per-weeklap
en een Summer-SAL.
 
Stuk voor stuk hebben ze
nog wat aandacht van mij nodig.
 
Want wat zou ik het fijn vinden
om deze handwerkjes dit jaar
helemaal af te krijgen!
 
 
Zo zag mijn vakjeslap er in de zomervakantie uit.
Met nog best heel wat lege plekken.
 
Nu hoeven er nog maar twee gevuld te worden.
Daar wil ik de komende weken mee aan de slag.
 
Ik ben voorzichtig optimistisch...*Ü*...
  
 
De randenlap nadert ook bijna haar einde.
 
Sinds woensdag wordt er weer aan gewerkt.
De rode, blauwe en gemengde randen
 zijn erbij gekomen.
 
En gisteren zijn er zelfs drie randen doorgeregen
maar daar heb ik nog geen foto van.

 
Gistermorgen nam ik de tijd
 om wat draadjes weg te werken.
 
Als je mij een beetje volgt weet je
dat ik mijn draden tijdens het borduren niet afhecht
maar wacht tot een later moment.
 
Terwijl ik de draadjes aan het wegwerken ben
valt er buiten natte sneeuw...
 
Ik schenk mijzelf een heerlijke winterthee in
en geniet nog eens extra van het prikken aan deze lap.
 
Fijn weekend
XXX


12 opmerkingen:

Het lieve leven... zei

Wat een mooie en zomerse foto!!! Het is tijd voor de lappenmand..ik hoor en zie het ook om mij heen. Ikzelf drink sinds een half jaar saliethee. 1 mok per dag, lekker sterk. Is niet echt lekker hoor trouwens. Ik ben dat gaan doen omdat ik echt zooooveeel opvliegers had en nog wel heb. Dit zou helpen. Nou het is inderdaad wel wat minder geworden al puf ik nog genoeg. Maar een andere bijkomstigheid is dat het mijn weerstand omhoog krikt. Iedereen loopt hier te niezen en te snuiten en ik heb slechts 1 dag een beetje verkouden gevoel in mijn keel en daarna is het over! Ook heerste hier in huis een maagdarmgriep en ook dat ging langs mij heen terwijl ik de hele dag thuis ben en de zieken verzorg! Het valt mij echt op dus ik blijf t lekker drinken. Misschien ook een tip voor jou! Groetjes Petra

Karen - Quilts...etc. zei

very pretty stitching.

Ria zei

Fijn dat de lappenmand de kast weer in kan. Zo'n uitnodigend kistje wil misschien ook wel helpen om weer beter te worden. Voor het eind van het jaar klaar allemaal? Dat is best nog veel werk, maar het wordt weer schitterend allemaal.
Goed weekend,
Ria

Hillbilly zei

wat een prachtwerkje zeg......

Hilly Nicolay zei

Misschien komen we elkaar al varend nog wel eens tegen:)

Heerlijk om zo creatief te zijn.

Groetjes,
Hilly

Ageeth Dorsman zei

Gelukkig ben je uit de foute lappenmand en zit je nu weer in de goede! Wat een mooie, fijne borduurtjes maak je toch... Je hebt daar echt een schatkistje.
Groetjes van Ageeth.

Radka zei

Beautiful embroidery :-)
Yes, lets look forward to summer!
xx

mrs H. te B. zei

Blokzeil is LEUK! Wat een mooie plek om te gaan handwerken!!!

Jocelyn is Canadian Needle Nana zei

Sorry you have been ill but happy you are healing now.
Lovely photo of you happily stitching. And what beautiful stitching you always do! I enjoy seeing it all. Sip hot tea and stay warm!

Hobbyrita zei

Niet leuk om ziek te zijn, maar gelukkig ben je weer beter! Dat je je werkjes wil afkrijgen begrijp ik best, ik heb er zo stapels en stapels liggen helaas, maar er komen er ook regelmatig die af zijn. Heel veel borduurplezier nog! Je dekentje is echt supermooi geworden voor Nora en die waldorfpoppen vind ik de max!!!

Marijke zei

Genoten van je gezellige blogje!

Conny's-blog zei

Oeps dat zijn prachtige werkstukken zeg......liefs.conny