zaterdag 20 januari 2018

Even doorzetten...

Mijn biscornu uit dit blogje (klik)
is niet heel lang alleen gebleven.
 
Meteen toen het af was ging ik
verder met dit vierkante speldenkussen.
 
 
Het is een speldenkussen die
al bordurend is gegroeid.
 
Eerst was er de achterkant,
zonder sierrand.
 
Daar had ik heel andere ideeen mee.
 
 
 
Omdat mijn stofje niet
helemaal vierkant is ging mijn
oorspronkelijk plannetje niet door.
 
Van de achterkant zou ik een heel klein
speldenkussentje maken.
 
Maar dat ga ik nog een keer
opnieuw proberen met
een gelijkmatig geweven lapje.
 
 
Toen kwam er vanzelf een voorkant bij
en de zijkanten.
 
Het was wel even zoeken
naar een leuk patroon.
 
Met wat kleine aanpassingen
werd het helemaal naar mijn zin.

 
De zijkanten kregen hetzelfde motief
als de onderkant.
 
Daarna kwam nog even een
priegelwerkje.
 
Er moesten wat steekjes van de onderkant
worden uitgehaald zodat deze
dezelfde sierrand kon krijgen als de bovenkant. 

 
Normaal had ik het hele spul
waarschijnlijk allang opgeborgen
om ooit weer mee verder te gaan...
 
... Maar als je vorig jaar zo je best
hebt gedaan om werkjes af te maken
dan wil je niet opnieuw beginnen
met een stapel Ufo's....
 
 
Juist dat doorzetten maakt
dit kussentje voor mij uiteindelijk
zo bijzonder.
 
Ook hier werd er weer gevuld
met zacht gekaarde wol.
 
 
Een kussentje...
die niet anders hoeft te doen...
dan mooi te zijn...
 
...*Ü*...
 
Fijn weekend allemaal!
xxx


11 opmerkingen:

Truus zei

Dit is mooi geworden!
Je kunt zelf wel een bedrijfje beginnen met patroontjes. 😉
Was het niet gemakkelijker om de tussenbaan /zijkanten aan 1 stuk te borduren?
Je hebt eer van je werk.
Goed weekend
groetjes, Truus uit Drenthe

Annelein zei

Dank je Truus voor je lieve berichtje. Denk dat het idd makkelijker was geweest als ik dat had gedaan. Maar dit vind ik mooier 😉

Betsy's Quilt Blog zei

Wat een mooi speldenkussen! Hoewel ik nooit borduur, zou ik voor zoiets het wel willen proberen. Juist door het vleugje folklore in het patroon is het heel bijzonder. Zelfs al zou je het niet gebruiken, ter decoratie is het ook heel mooi.

Marlien zei

Mooi!
Zoiets staat ook nog op m'n lijstje.
Na een worsteling met een 15zijdige biscornu (gelukkig goed gekomen) is het een beetje in m'n vergetelheid geraakt.

Annie Kingma zei

Heel mooi, eer van je werk en doorzetten.
Groetnis Annie

Ineke zei

Nou zeg, die is ook al zo mooi, vooral de folklore borduur-patroon.
Fijn weekend

Jeanny zei

Heel leuk geworden zo!

Evelyne zei

Heel mooi kussentje geworden! Je doorzetten wordt beloond, want het is een beauty!

lieve groetjes,
Evelyne

Annelies zei

Erg leuk en mooi ! Fijne zondag.

Het lieve leven... zei

mooi gezegd dat het doorzetten het kussentje zo bijzonder maakt...ik begrijp je helemaal. Echt een beauty!!!

kaneeltje zei

Goed dat je doorzette, is een plaatje!
Met welk garen borduur je,vind de kleur erg mooi (en ben gek op rood).