vrijdag 20 april 2018

Mijn beurt...

Eén keer in de maand heb ik
een borduurbee met vriendinnen.
 
Deze maand was het mijn beurt
om gastvrouw te zijn.
 
 
De dag ervoor heb ik mijn quiltrekje
maar weer eens naar beneden gehaald.
 
De handwerkjes die ik had meegenomen
 voor de show-and-tell
 tijdens het borduurweekend (klik)
in Vaassen waren nog niet opgeruimd.
 
Met nog wat aanvulling
werden het twee leuke stapeltjes.
 
Zal ik je meteen nog maar
wat meer leuke plekjes in mijn kamer
laten te zien?
 
Tenminste... ik vind ze leuk.
...*Ü*... 

 
Beren zijn bij mij overal te vinden...
 
Sommige beren zijn wat groter...
andere weer wat kleiner.
 
 
Beer op zijn vertrouwde plek...
 
... hij is een geliefd speelkameraadje
van kleine Nora.
 
  
Schuin boven hem hangt deze krans.
 
Eigenlijk moet de klimop,
de eucalyptus en het gipskruid
weer vervangen worden.
 
En die zeepjes....
hmmm... die ruiken zo lekker...

 
Een oude naaidoos met
een paar leuke handwerkjes.
 
Zo geniet ik er elke dag van.

 
Mijn mandje met breirolletjes...
 
De meeste bezoekers van ons huisje
hebben er helemaal niets mee.
 
Alleen wanneer er
 echte handwerksters op bezoek komen...
... dan heeft het vaak
een magische aantrekkingskracht.
 
Zo hartverwarmend om vriendinnen
er zo enthousiast over te horen...
 
Vooral de kleine rolletjes
moeten altijd even opgepakt worden.
 
Dan besef je in één keer weer
dat het toch wel bijzonder is.
 
...*Ü*... 
 
 
Deze glazen potten
staan in de vensterbank.
 
Er liggen wat
speldenkussentjes in
en een minibeer.
 
Als je goed kijkt zie je wat verwrongen
door het glas
onze tuinstoelen en -tafel.
 
Daar ben ik de afgelopen dagen
druk mee geweest.
 
Lekker buiten soppen
met dit mooie weer.
 
Hoe ik het elke keer
weer voor elkaar krijg
weet ik niet.
 
Maar na zo'n klus
zit ik altijd van onder tot boven
onder de spetters
en vlekken...
 
 
Dit staat op de eettafel.
 
Nadat ik het zo neer had gezet
om wat foto's voor mijn blog te maken
vond ik het eigenlijk
wel leuk om te laten staan.
 
Mijn eigen mini-atelier...*Ü*...
 
Tijdens de borduurochtend kwamen er
al snel andere handwerkjes bij.
 
Altijd zo leuk om te zien
waar anderen mee bezig zijn.
 
 
Mooie stoplappen kwamen
tevoorschijn.
 
Helaas geen foto's van
dus maar een "oudje" van mij.
 
De een borduurt na voorbeeld
 van het originele patroon.
 
De ander met eigen inbreng.
 
En dan ook nog eens
heel professioneel uitgetekend
met behulp van een borduurprogramma.
 
Dat laatste... dat staat ook
op mijn wensenlijstje!
 
Fijn weekend allemaal!
xxx

11 opmerkingen:

Truus zei

Wat een mooie handwerken heb je liggen.
Dat is genieten bij jou en ik denk dat ik ogen te kort kom.
Goed weekend
groetjes, Truus uit Drenthe

Annelies zei

Als ik dat zo zie heb je een heerlijk huis !!

Annelein zei

En ik waarschijnlijk bij jou Truus. 😊

Annelein zei

Klein maar fijn. Ik ben er graag... 😉

Hilly Nicolay zei

Wat een leuke borduurwerkjes!

Esther van Lange zei

Wat leuk on zo een beetje bij jou thuis te zijn ... ❤️ ... love it

Het lieve leven... zei

Heerlijk! Een genot voor elke handwerkster!!

Supergoof zei

Ik vind het altijd heerlijk als jij showt en vertelt, zo mooi allemaal en zo fijntjes!!!
Geniet van je dag!
:o)

Marijke zei

Wat mooi en gezellig, genieten van je verhaaltje!

Marjan zei

Wat mooi allemaal! Al die fraaie handwerkjes... de beren... genieten!

Our photos zei

Wow! Wat mooi zijn je handwerkjes!