woensdag 18 juli 2018

SAL Petits Carrés Brodés...

Op FB is vaak van alles te ontdekken...
Soms nog eerder dan via het bloggen.

Zo zag ik gisteren bij de borduurvrouw
deze prachtige nieuwe SAL...
... van Lin Pulsion...

Bron: Blog Lin Pulsion

  ... kleine geborduurde vierkantjes...
23 x 23 kruisjes
...48 stuks...

De SAL is vorige week, 13 juli, gestart.
Je kunt dus meteen beginnen.

Bron: Blog Lin Pulsion

De eerste vier vierkantjes verschijnen 
om de 14 dagen.

Op 27 juli en op 10 en 24 augustus
komen dan de volgende patroontjes.

Daarna wekelijks vanaf 31 augustus.

De SAL eindigt op 28 juni 2019.

Het is verstandig de patroontjes
 elke keer op te slaan 
omdat ze naar verloop van tijd 
zullen verdwijnen van het blog.

Bron: Blog Lin Pulsion

Je hoeft je niet aan te melden voor deze SAL.

Als je de vierkantjes op één grote lap borduurt
wordt het 233 x 173 kruisjes groot.

Maar Lin Pulsion heeft een bonus...
Als je een foto van je borduurwerk aan haar stuurt
ontvang je het patroon van de rand voor je borduurwerk.

De totale afmeting wordt met rand
261 x 201 kruisjes.

Bron: Blog Lin Pulsion

Deze info is allemaal in het frans
op het blog van Lin Pulsion terug te lezen...

Ook vind je daar nog info
 over de afmetingen voor de stof.

Let op:
 dit is alleen de afmeting 
voor het geborduurde gedeelte.

Zelf dus nog stoftoeslag bij optellen.

Om het je allemaal wat gemakkelijker te maken
hieronder linkjes naar de verschillende 
blogberichtjes.


Daar kun je oa lezen waar de inspiratie
voor de kleurkeuze vandaan komt.

Ook laat ze prachtige foto's zien
van de verschillende kleuren
DMC garens die ze 
voor dit projekt wil gaan gebruiken.

Ik heb heel veel zin in deze SAL...
Ze komt precies op het goede moment.

De SAL Antichi Ricami (klik) en
 de SAL Collection (klik)
lopen binnenkort allebei af.

Wie borduurt er nog meer
aan een SAL en welke?

25 opmerkingen:

Jasmijn zei

Hallo, ik ga ook zeker meedoen. Wat een leuke patroontjes. Ben even op de pagina wezen kijken maar kan de patroontje niet vinden. Nou ben ik ook erg slecht in Frans.....

Elizabeth zei

Oh, wat zijn ze mooi! Ik volgde de borduurvrouw op haar blog, maar dat ligt helaas stil.
Toch maar eens op facebook gaan kijken, want dit vind ik heel erg leuk!

Françoise zei

Dank voor de tip...ook leuk als breipatroontjes te gebruiken...of...

Annelein zei

@ Jasmijn.... onderaan dit blogbericht zijn wat linkjes geplaatst... even klikken op "deel 4" dan zou je bij het 1e patroon moeten komen.

@ Elizabeth... Ja zo jammer dat ze niet meer blogt... maar gelukkig komt er via FB af en toe een berichtje... :)...

Annelein zei

@ Francoise... ja dat is zo leuk hè?! Er zijn zoveel toepassingen te bedenken...


Carin zei

Begrijp ik het dan goed, 1e patroon kwam 13 juli en het 2e komt dan over 14 dagen ??

Je kunt trouwens weer reacties van je blog ontvangen per email. op mijn blog kun je lezen hoe je dit weer in kunt stellen ;-)

Annelein zei

@ Carin, ja... dat klopt... Ik had het al bij jou gezien... nu er nog voor gaan zitten om het weer operationeel te maken...

Karen - Quilts...etc. zei

such pretty little blocks - they look very tiny!

Anoniem zei

Willeke, bedankt voor de tip. Vind het heel mooi!

Groet Marja.

Unknown zei

Bedankt Annelein, ik ga zeker mee doen, ga het op bandlinnen maken,

Annelein zei

@ Annemieke... dat wordt vast heel mooi... :)...

Truus zei

Had het bij Nienke gezien op haar FB--erg leuk deze SAL!
Eerst maar opslaan want ik ben nog met een paar bezig zoals die van 2017 Linen and Threads (ook via jou?)de SAL van Dear Rine en nu weer van Simone.
Daarnaast nog mijn patchwork en de tuin al is daar nu met de droogte weinig mee te beginnen.
Ben benieuwd naar jouw eerste blokje!
Gezellige avond
groetjes,Truus uit Drenthe

Ik ben Esther zei

Is er ook ergens vertaling, want ben bar slecht in Frans, heb maar 1 jaar les gehad en dat eindigde zo ongeveer in bonjour en een stokbrood bestellen...:O)
Ik vind de borduurtjes prachtig!!
Ik kan alleen niet vinden welk kleurnummers het verloop garen is wat ze erbij heeft liggen.
Ik ga zeker proberen mee te doen, bedankt voor de tip!!!
Groetjes Esther

An zei

Hallo goed dat we deze nederlandstalige info hebben. Ik ga voor het eerst sinds mijn kindertijd borduren.Kan je mij inschrijven op jouw blog zodat ik automatisch bericht krijg over jouw nieuwe posts? Mijn ailadres is an.peeters-vissers@telenet.be

cloeti zei

Super magnifique, je l'ai brodé aussi mais j'ai programmé l'article pour le 27 - très jolie ta version.

Unknown zei

@ An. Ik ben ook nog niet lang terug aan het borduren maar het werkt verslavend.

Tof dat deze reacties er zijn. Het was me niet duidelijk hoeveel patroontjes om te borduren er reeds waren. Ik dacht 4 maar dus blijkbaar nog maar 1.

Sonia

Anoniem zei

Goedemorgen Annelein,

Het lijkt er op dat het een en ander op het blog van la petit broddés verlopen is; althans... dat geeft mijn pc aan...
Ik wilde het tweede vierkantje downloaden maar ik zie alleen maar lege vierkanten met een kruisje in plaats van de foto.
Of.. doe ik iets verkeerd?
Heel graag je reactie.

Fijne dag gewenst en vriendelijke groeten,

Anjo Lentink.

Karin zei

Dit is fantastisch! :)

sanpiseth40 zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Anoniem zei

Hallo Annelein,
Geweldig vind ik deze petit sal, voor het eerst in mijn leven borduur ik het met zijden! Graag zou ik Lin Pulsion een foto sturen, want ik wil ook graag de rand erom heen maken, alleen helaas weet ik niet hoe ik dat kan doen...., kan je mij hierbij helpen?
Bijvoorbaat dank, hartelijke groeten Inge

Annelein zei

@ Inge,
Ik denk dat het opsturen van een foto pas nodig is als je alle blokjes hebt geborduurd.
Zodra ik meer weet zal ik dit op mijn blog plaatsen.

Heel veel borduurplezier,
Willeke

Anoniem zei

Hartelijk dank Annelein/Willeke! Ik blijf je blog in de gaten houden. Vind deze kleine blokjes zo mooi en ook fijn dat elke vrijdag 1 komt, zo blijft er tijd om ook iets anders te doen,....want ik ben met een quilt cursus begonnen, mijn eerste blokken zijn in de maak :) groeten Inge

Annelein zei

@ Inge,
Ohhhh... het quiltvirus is net zo besmettelijk als het borduurvirus... ;)...

Heel veel plezier met de cursus... Leuk dat je mijn blog leest...

groetjes, Willeke

Annelein zei

@ Ik ben Esther...
Via google vertalen kun je hele blogs laten vertalen. Je opent "google vertalen". Dan kun je in het linker vak het adres van een blog kopieren dat je vertaald wilt hebben. Vervolgens klik je op vertalen en het hele blog wordt voor je vertaald... Zo kan ik zelfs japans "lezen"... ;)...

Karin zei

Erg mooi hoor! Groetjes, Karin