vrijdag 24 augustus 2018

Zomerquilt... deel 4....

Al weer even terug van een heerlijke vakantie...
... in ons eigen kikkerlandje.

En elke dag neem ik mij voor om
een blogbericht te schrijven.

Maar voor ik het weet is de dag
al weer voorbij zonder te bloggen (bloos).


Daarom ben ik er vandaag maar eens
goed voor gaan zitten... 

... want er is zo veel om te laten zien... *Ü*...

Maar waar begin ik?

Na het bekijken van de foto's
denk ik dat mijn zomerquiltje
wel wat aandacht verdiend.


In mijn laatste blogbericht (klik) 
zag ze er nog zo uit....


... en voor de vakantie zaten deze
vijf rijen al aan elkaar.


Voor het patchen vind ik
 een dienblaadje erg handig.

Ik kan er alles fijn op kwijt.


Garen, schaar, lapjes...
... alles voor het grijpen. 


Als de lapjes op zijn
 moet er weer getekend worden.

Dat gaat het beste in de morgen,
na het ontbijt.

Het is dan nog een prima temperatuurtje
om binnen te zitten.


En niet alleen mijn quiltwerk ging mee...
... ook het nodige borduurwerk... *Ü*...


Hier liggen we met onze boot
op mijn geliefd plekje.

Het waaide er heerlijk door
en manlief zorgde elke dag 
dat er voldoende schaduw was. 


Er werden heel wat lapjes
 aan elkaar gezet. 


Genoeg om weer twee rijen
aan de quilt toe te voegen.

  
En thuis gaat het patchen gewoon door.

Hier was ik gisteren mee bezig.

Als deze bloemen helemaal af zijn
zal ik eens kijken wat er
verder met de quilt moet gebeuren. 


Maar deze zomerquilt draagt nu al
heel veel mooie herinneringen met zich mee.

Fijne dag allemaal...
...xxx...

13 opmerkingen:

Karen - Quilts...etc. zei

it looks like you got a lot of hexie work done on the boat, nice that you had a good holiday and your boat is most likely relaxing

Dientje zei

Prachtige hexagons. Mooie kleuren. Groet, Dini

Annelies zei

Een quilt om verliefd op te worden !

Truus zei

Wat wordt je quilt mooi Annelein.
Maak je het hart van de hexenbloem pas het allerlaatst er in?
Is dat niet lastig naaien?
Gezellig weekend
groetjes,Truus uit Drenthe

Ineke zei

Wat wordt het mooi, leuk om maar 3 verschillende kleuren te gebruiken.
Fijn weekend

Radka zei

So pretty and bright :-)
xx

BezigeBijMirjam zei

Een heerlijke frisse quilt! Wat heb jij weer kunnen genieten met het mooie weer in ons mooie landje!🤗

wilma oud zei

Wat wordt die mooi en zo helemaal mijn kleurtjes. Een genot om naar te kijken. Groetjes Wilma

Kleurig Handwerk zei

Wat een prachtige quilt wordt dat!!!
Heerlijke frisse kleuren.
En vast een genot om met dat heerlijke weer op de boot te vertoeven.
Je blog staat vermeld in mijn "leuke blogs"lijst :-)
Groetjes van Marianne

Marjan zei

Wordt mooier en mooier... Heerlijk die frisse kleurtjes!

Jeanny zei

Mooie kleurenkeuze Willeke!

Little Penpen zei

How beautiful!!

Rose Marie zei

Oh so lovely! Your hexie top is growing patch by patch.