maandag 28 april 2008

Borduurwerkjes van franse ontwerpers...

De franse ontwerpen vind ik altijd erg mooi. Heel eenvoudig en toch sfeervol. Vorige week heb ik twee boeken laten zien die ik begin dit jaar heb gekocht. Bij een stoffenwinkeltje heb ik meteen een lap stof gehaald om te borduren. Het is hier eigenlijk niet voor bedoeld en rafelt erg. Dus... meteen alles goed afwerken op de lock-machine. Een heerlijk apparaat om te hebben. Als je hem niet hebt mis je hem niet maar als je er eenmaal aan gewend bent...

De stof lijkt wat op aidastof. Alleen worden de ruitjes niet helemaal vierkant. Toch vind ik het resultaat best wel aardig.



Dit weekend ben ik begonnen met mijn rosesampler. Alleen... nu ben ik niet zo tevreden over de combinatie van stof en borduurzijde. Ik laat het maar even liggen om te zien of ik nog van gedachten verander. Waarschijnlijk begin ik deze week nog opnieuw, op een ander stofje.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

wel aardig??? ik vind ze prachtig!! Ook ik ben dol op Franse ontwerpen..van Majorie Massey bijvoorbeeld. Ik ben van haar een hart aan het borduren. Zó leuk vind ik je kippen!!

Brigitta zei

Leuke patroontjes Willeke! Ben nu wel erg nieuwsgierig naar de stof die je voor je rosesampler had uitgekozen.