zaterdag 1 mei 2010

Misschien toch de naaimachine...

Vol goede moed ben ik donderdag begonnen met het quilten van mijn nostalgische quilt. Gisteren zijn er nog eens twee blokken bij gekomen. Het is wel erg arbeidsintensief. Het quilten met de machine wordt steeds verleidelijker. Maar... mijn oudje, een Singer Serenade 10 heeft kuren. Telkens komt de bovendraad vast te zitten in de spoel. Geen idee hoe het kan. Even flink trekken en ik kan weer verder. Soms gaat het een hele poos goed en dan ineens begint het weer. Het spoeltje zit er goed in. De draad goed ingeregen.

Wat zijn die ouderwetse toch mooi

Dit euvel is al maanden aan de gang. Twee weken terug was de machine mee naar ons uitstapje naar Zeeland. Daar heb ik heerlijk twee quilts afgemaakt door de randen aan elkaar te zetten. Niet echt mijn ding, maar met de nodige rust gaat het eigenlijk best goed. Tot mijn grote opluchting deed de machine het voortreffelijk. En zo... zonder enige aanleiding begon hij weer te kuren. Gelukkig was het werk toen bijna gedaan.

Het weekend maar eens uitzoeken of ik het euvel kan verhelpen. En anders... misschien toch nog op zoek naar een andere. Maar ja welke...

Als iemand een tip heeft of een leuke suggestie dan hoor ik dit natuurlijk graag...

9 opmerkingen:

Ingrid. zei

Sorry ; geen idee ... Toch een fijn weekeinde !
Groetjes van Ingrid.

ria vogelzang zei

Ik zou het ook niet weten........
Hoop voor je dat je het euvel kunt verhelpen......
Succes!

Monique zei

Geen tip of suggestie, maar wel een vraag: wil je de uitkomst van het probleem ook laten weten?
Hier heb ik ook zo'n kuurderig machinetje stan... :o(

Hennie zei

Annelein wil je even op mijn blog kijken.
Fijn weekend Hennie.

gerda zei

geen idee...misschien moet je vaker naar Zeeland op vakantie....
;0))))
fijne dag

Johanna Zweden zei

Hallo Willeke, ik zit me dus nu af te vragen! hoe zie je eruit! grinnik, Want ik heb je dus ontmoet in Tiel.
Heb meteen je site eens bekeken, wat leuk dat jij nog met deze machine werkt, schitterend, maar ik hoop dat je oplossing kan vinden met wat er met hem aan de hand is.
Wat een enig borduurwerkje zag ik, mooi zo dat wit op dat roze!
Groetjes Joke uit Zweden

Antje zei

Hij is geweldig die oude naaimachine, ik lees graag je blog`
groetjes Antje (uit Urk)

Anoniem zei

Hoi,
Al een hele tijd volg ik je blog. Het valt mij op dat het al lang stil is... hopelijk gaat alles goed met je.
Nu ik zelf een blog heb aangemaakt, is reageren veel gemakkelijker. Ik vind je blog erg mooi en het geeft veel inspiratie door al de links die je doorgeeft!
Misschien dat je ook eens een kijke bij mij kunt nemen...?
Ik hoop snel weer iets van je te kunnen lezen!

Karen zei

How interesting that you were sewing on an antique sewing machine. I love old machines.