woensdag 6 oktober 2010

Wat breipatroontjes...

Wat is het nog lekker weer. Gisteravond was het voor mijn gevoel gewoon een zwoele zomeravond. Maar nu toch maar eens wat breipatroontjes voor dekentjes en wat sjaaltjes. Misschien verstandig om eerst even een kopje koffie of thee te pakken. Want je zit wel even als je alles wilt bekijken...

Eerst maar een paar eenvoudige breiwerkjes.


Zoals een eenvoudig babydekentje en een eenvoudige sjaal.

Bij de magnolia sjaal is het hoofdzakelijk recht en averecht breien. Alleen het begin en het eind is iets meer een uitdaging door het ajourbreiwerkje. Maar wel goed te doen. Deze wil ik misschien zelf gaan breien. Wil je deze sjaal ook breien dan in het bedoelde artikel op het woord Magnolia Scarf klikken.

Een echte uitdaging is deze Haapsalu Shawl.


Daar moet je toch echt al wat brei-ervaring voor hebben. Maar ook doorzettingsvermogen.

Gratis breipatronen vind je bij Free Patterns. Je moet wel aanmelden om te kunnen downloaden. Een paar leuke patronen zijn
Babydekentje - Little Huggy Blanket
Babydekentje - Sweet Dreams Afghan
Babydekentje - Soft as a Cloud
Babydekentje en vestje

Bij Free knitpatterns vind je ook veel gratis patronen. Ook hier moet je je eerst aanmelden. De Horseshoe Cable Afghan lijkt mij bijvoorbeeld erg mooi.

Bijna al deze linkjes heb ik via Iknitty gevonden.

1 opmerking:

Miny zei

Hallo Annelein

Wat heb je een bijzonder weblog!
Ik gebruik het vaak om een patroontje te zoeken.
Vandaar dit berichtje als DANK!!!

Groeten Miny