donderdag 26 januari 2012

IJverig geweest...

De week voor kerst ben ik weer ijverig aan het bakken geweest. Koekjes bakken vind ik altijd leuk om te doen. En het versieren met icing is ook altijd weer een feestje. In een kookwinkel kwam ik twee bijzondere uitstekers tegen. Een sneeuwpopje en een kerstboom. Die moesten toch echt mee naar huis. Thuis lag er al een sterretjesuitsteker te wachten...


Het uitsteken uit de deeg hield maar niet op. Tjonge, wat moest ik er eigenlijk mee. Het bakken en versieren is één ding, maar het opeten... Niet zo goed voor de lijn. Maar daar was gelukkig snel een oplossing voor gevonden. Niet voor mijn gewicht jammer genoeg, maar wel wat te doen met de koekjes.

De koekjes werden keurig per drie verpakt. En ...op kerstavond uitgedeeld onder de kinderen bij ons in de gemeente. Zo leuk al die blijde, verraste snoetjes. 


Gelukkig bleef er ook nog wat voor ons zelf over. Maar je kunt begrijpen dat die pot zo leeg was...

3 opmerkingen:

Jeanny zei

Ooh, die koekjes zien er beeldig uit en als ze net zo lekker geweest zijn....!
Lieve groetjes.

qm zei

wat een prachtige koekjes.
ik kan me voorstellen dat de kinderen helemaal blij waren deze leuke, lekkere koekjes te mogen ontvangen
groet

Willy zei

Ze zien er zo mooi uit, bijna zonde om op te eten. Leuk om als traktatie te krijgen. De foto's zijn leuk om als kerstkaart te gebruiken.
Fijn weekend, groetjes