woensdag 12 juni 2013

Merklap van Camille...

Als je na het vorige bericht denkt dat ik de
hele dag  in de keuken sta te bakken...
dan heb je het helemaal mis.
 
Er is dit weekend helemaal niets gebakken.
Zelfs geen simpele cake.
 
Er is wel veel geborduurd.
Daar vertel ik binnenkort wel weer wat over.
 
Maar vandaag wil ik jullie graag deze merklap laten zien.
 
 
De lap is geborduurd door Camille Jullien op 9-jarige leeftijd.
Het is geborduurd met een rode katoenen draad.
Alleen voor het laatste stukje kwam ze tekort.
Aan de rechterkant zie je oranje in de rand verwerkt.
 
De eigenaresse van dit juweeltje is Sylvaine van Ouvrages de dames.
Even klikken op de link en je vind het gratis
 borduurpatroon van deze prachtige lap.
 
Op haar blog is ook de geboorteakte van de maakster te vinden.
 
Ik wil deze lap heel graag gaan borduren.
Zijn er nog meer liefhebbers.
Misschien leuk om er een SAL van te maken voor de zomer.
Laat maar horen wat jullie er van vinden...

18 opmerkingen:

Anoniem zei

Oh,dit is ook een mooie lap!
Ja,deze wil ik ook graag borduren.Ben nu beig met de SAL van Soet Idee,maar daarna wil ik dan deze maken.
Maar ik heb geen blog-is dat een probleem voor jou?Bedankt voor het doorgeven van het patroon.
Hoe vond jij het bakprogramma???
Voor mijn gevoel was het net of ze een lesje aan het opzeggen waren-niet zo spontaan als het engelse programma.
gezellige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

Sylvaine zei

Bonjour, je suis contente que le marquoir de Camille vous plaise ! Merci pour ce relais sur votre blog, ça me fait très plaisir aussi de voir que vous proposez un SAL (je crois ? moi aussi j'utilise Google Translate, j'espère que j'ai bien compris,>)))

Hanneke zei

Prachtig patroon. Als je er een zomer SAl van maakt doe ik mee. Ben nu bezig met de lap van Soed Idee.
Groetjes Hanniek

Aangenaam verpozen met Joke zei

Ook mij lijkt het leuk om hem te maken. Ben nu met Soed Idee bezig, maar daarna mogelijk deze.
Groeten, Joke

Annelies zei

Oh, wat doe je nu. Heel verleidelijk ! Wat een leuk blog van Sylvaine.

Annelein zei

@ Truus...
Het is het niet hè? Ik mis de bakcommentaren van Paul Hollywood en Mary Berry. Martine doet erg haar best maar Mell en Sue zijn natuurlijk een uniek duo.

AnitaS zei

Wat een mooie letterlap is het. Of ik mee doe weet ik nu nog niet.

Jeanet zei

Het is een prachtige lap , ik zou graag meedoen maar ben net aan een hele grote begonnen
de Emerence 1896 , deze wordt 55x 60 cm
Maar ik heb hem wel opgeslagen , dank je wel !!

Groetjes Jeanet

Guusje, zei

Wat een mooie lap, ik doe mee maar pas als ik de SAL vanb Soed Idee afheb anders wordt het me teveel. Bedankt voor de link.

Lies van der Burg zei

Ook ik ben bezig met de SAL van Soedidee maar heb ook zeker nog wel een lapje linnen voor deze mooie lap.
Groetjes Lies

Hobbyrita zei

Heel leuk merklapje! Een SAL zie ik wel zitten, maar dan misschien na de zomervakantie? Nu is iedereen af en toe weg en dan missen we misschien stukken :)
Groetjes, rita.

Hetti zei

Prachtige merklap Annelein!
Ben nog druk met m'n SAL's maar ik ben wel voor ;-))
Groetjes Hetti

ivoorwit.blogspot.com zei

Het is een prachtig borduurwerk. Ik heb het patroon opgeslagen voor 20...... misschien? Of eerder!
Wil je me misschien uitleggen wat een SAL inhoud?
Kom het vaker tegen maar ik ben nog niet zo bekend met al die afkortingen. Alvast mijn dank.
Goed weekend, groetjes, Thea R.

Renée zei

Mooie merklap! Als er een SAL van komt, doe ik zeker mee. Ik ben nu ook bezig met de SAL van Soed Idee.

Groetjes, Renée

Supergoof zei

Ik heb 'm uitgeprint, 1 juli lukt me niet maar misschien een volgende keer. Ik ben heel blij met je tip!
:o)

Anoniem zei

Wat een leuk idee, graag wil ik dit borduurwerk maken, maar heb geen blog :( .......

Is dat een probleem???

Groetjes Hermien

Annelein zei

@ Hermien,

Nee hoor, helemaal niet. Als je even bij het bericht van 28 juni kijkt dan zie je daar een mailadres waar je evt een foto naar toe kunt sturen. Even doorscrollen naar onderen. De eerste is onjuist... 'k Was er blijkbaar niet helemaal bij met mijn hoofd...

Leuk dat je mee doet... fijn weekend!

(Anne)Mieke zei

Hoi,
Ik wil graag meedoen.
ondanks dat ik nog wat omhanden heb.
Maar kan altijd wel iets nieuws ertussen door
fijne dag en groetjes van uit Maarssen