zondag 25 augustus 2013

Een heerlijk dagje...

Wat doe je op een vrije zaterdag
als je even lekker weg wilt?
 
Je pakt wat picknickspullen bij elkaar,
en een kleed om lekker op te zitten,
maar vooral te liggen...
 
Wat heeft een mens nog meer nodig?
 

Nou...uh... ik toch echt wel mijn handwerkmandje.
Deze zomer gaat ze telkens trouw mee op reis.
Soms dichtbij en soms wat verder weg.
 
Zie je die stroken... van de Love Entwined.
Die mochten ook mee.
 
De vorige keer dat we naar dit plekje gingen
zat ik druk de lapjes aan elkaar te patchen.
En dat heb ik toen niet vast gelegd.
 
En waar we naar toe zijn geweest?

 
Heerlijk aan de waterkant van een druk
bevaren kanaal in Hollands Venetië.
 
Veel bootjes kijken en genieten van
het geluid van klotsend water.
 
Dat doet herinneren aan onze eigen "boten" tijd.
 
 
Wat hebben we genoten van deze Westerdijk zeeschouw.
Zo'n zes jaar geleden verkocht.
 
En nu... een paar jaar later begint het weer te kriebelen.
Af en toe zijn wij weer bootjes aan het bekijken.
Daarom ook ons bezoekje aan Huizen.
 
Maar de ware zit er nog niet bij.
 

foto van website "De Eetkamer"
 

Maar nu moet ik niet teveel afdwalen.
Snel weer verder met ons dagje uit.
 
 Tussendoor bezoeken we "De Eetkamer".
 
Hoe kan het ook anders.
Het is nog geen minuutje lopen
 van ons plekje vandaan.
 
De Eetkamer heeft gezellige lounchzitjes van steigerhout.
Vrolijke kussens en plaids liggen
uitnodigend te wachten op de bezoekers.
 
We voelen ons hier meer dan welkom.
 
 
Bij de koffie elke keer een lekkere
traktatie uit de eigen keuken.
 
Wat later op de middag hebben we er heerlijk
gegeten van de lunchkaart.
 
't Is even lastig vinden als je er de
eerste keer naar toe rijd...
 maar wel heel erg de moeite waard.
 
 
En zoals aan alle leuke dingen...
kwam ook weer een eind aan dit tripje.
 
Maar het is zeker niet ons laatste
bezoekje aan dit plaatsje.
 
Tussen al het genieten door zijn er heel
wat draadjes afgewerkt van mijn Mariska.
Echt een ontspannend werkje
 voor zo'n ontspannende dag.
 
Wat heb jij dit weekend gedaan?

10 opmerkingen:

Will en Bob zei

Wat een heerlijk dagje uit heb je gehad. Ook ik kan genieten van zitten aan de waterkant. Ook bij mij gaat dan mijn borduurwerk mee. Ik heb gisteren ook geborduurd, maar wel in huis. Want buiten regende het. Maar met op de achtergrond rustige muziek en onze loge, de hond Buda, slapend aan mijn voeten, heb ik toch een fijne dag gehad.
Fijne zondag. Groeten Will

Rennie zei

Wat een heerlijke dag hebben jullie achter de rug. Wat ik doe dit weekend? Dit weekend staat voor mij in het teken van (op de wekelijkse boodschappen na) 'doe waar je zinin hebt' en dan denk ik aan lappppppjjjjjesssss!

Annelies zei

Wat ziet dat er leuk uit.
Hier is het na vier weken weer aanpassen aan het Nederlandse leven.

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Heerlijke foto's, echt genieten!!
groetjes
Wietske

Anoniem zei

Heerlijk lekker zonnetje en klotsend water....
Heb ik dagelijks voor de deur,behalve het zonnetje-lol.
Gisterochtend met dochterlief blauwe bessen geplukt en 's middags naar de Veluwe geweest.Ze logeert hier een paar dagen en gaat vanavond weet terug-nu is ze aan 't paardrijden met een vriendin.En ik ga zo verder borduren aan Camille.
gezellige zondag
groetjes,Truus uit Drenthe

Monica zei

Dat ziet er gezellig uit

Hobbyrita zei

Wat een leuke dagje heb je gehad, genieten aan de waterkant van de bootjes en met je handwerk, meer moet dat niet zijn!
Zelf hebben mijn man en ik hard gewerkt, ik zal erover bloggen, heel veel groenten verwerkt voor de winter! Moet ook gebeuren :)
Grtjes, rita.

Johanna Zweden zei

Wat een heerlijk dagje en wat is Nederland toch mooi
Je quilt word schitterend
Fijne week groetjes Joke

Marijke zei

Annelein zou je mij privé willen mailen iemand spreekt in een mail uit jouw naam....
groetjes Marijke

Henny zei

Hi Annelein, wat is het stil op je blog, dat ben ik niet gewend. Hoop dat alles wel is bij je. Gr. Henny