dinsdag 1 oktober 2013

Markense lommerdjes...

Het randje van mijn Markerlap
wordt met de dag mooier.
 
Ik ben met de lommerdjes begonnen.
 

Dat is een beetje een zoektocht
naar de juiste dikte van draad.
 
Ik borduur op 14-draads linnen en
heb uiteindelijk gekozen voor
 DMC broder special nr 25.
 
Dit vind ik mooi fijntjes worden.


Ook ben ik wezen experimenteren
met verschillende omwikkelingen.

Maar ik heb er voor gekozen
de aanwijzingen van
 Maria van Hemert op te volgen.

In Marken werden de uitgetrokken
 draden  vervangen door eenzelfde
 hoeveelheid sierdraden.

 
Voor het lommerdje zijn vier draden uit
 de stof getrokken en hiervoor komen er dus
vier omwikkelingen voor in de plaats.
 
Het leek eerst wat ieletjes te worden.
Maar door de draad goed strak aan
te trekken vult het toch heel mooi.

18 opmerkingen:

AnitaS zei

Wat wordt het mooi. Ik ben nog aan het zomen. Het is toch flink veel werk. Ok moielijk om te bepalen welke draad je waarvoor gaat gebruiken. Dank je wel voor je informatie.

Jeanny zei

Helemaal mooi!!

Unknown zei

En die hoekjes heb je ook prachtig gemaakt! Auckje

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat is je zoom mooi geworden. Ik moet zelfs nog beginnen met oefenen voor de zoom.
Groeten, Joke

Coby zei

Oh wat is dit mooi...

groetjes Coby

Anoniem zei

SUPERMOOI!! Ook de hoekjes zijn heel netjes afgewerkt!
Groetjes Christelle

Jeanet zei

Superrr mooi wordt het zeg , lommerdjes ik heb er nog nooit van gehoord !

Groetjes Jeanet

Anoniem zei

Tjonge wat mooi en al klaar ook...
Moet nog beginnen met de zoom,en maak eerst het slofje.
Succes
groetjes,Truus uit Drenthe

Guusje, zei

Wat is dit mooi ik hoop dat ik snel de spullen kan halen want ik wil ook heel graag gaan beginnen.

Renée zei

Wat wordt dat mooi! De hoek is ook prachtig.

Willy zei

De reacties worden wel wat eentonig, maar ik vind het ook heel erg MOOI!

lady of the lake zei

Dat wordt een mooie rand. Ik ben nog niet zover, maar dit is weer een goede inspiratie. Ik hoop dat ik het zo netjes kan.
Johanna

Rina zei

Ik ga vandaag ook een hoek proberen. Bij jou is deze mooi gelukt.

Hobbyrita zei

PRACHTIG!!!Ik heb er geen woorden voor! Daar durf ik echt niet aan te beginnen, zou niet weten hoe :( Maar jij kan het echt wel!
Grtjes, rita

Ageeth Dorsman zei

Beeldschoon gewoon! En dat dit "lommerdjes" zijn, wat een grappig
woord voor zoiets kunstigs!
Groetjes van Ageeth

Anoniem zei

Wauw, wat geweldig mooi.... Liefs Ina

Marijke zei

Meis wat prachtig!
groetjes van Marijke

Ria, zei

Oh, wat mooi. Ik was een hele poos niet bij je langs geweest, (schaam) en val hier met mijn neus in het open zoomwerk. Wat een prachtig randje wordt het. 't is dat ik al zo veel op stapel heb staan, maar anders... :)