maandag 25 november 2013

Brei je mee...

Nog een paar nachtjes slapen en dan is het zover!!!

De pennen liggen al klaar.
Mij koon met antiek garen ook.
 
Deze zomer gekocht op een brocante markt.
Bij thuiskomst meteen spijt dat ik de twee andere konen
ook niet in mijn mandje heb gedaan...
 

Dit dienblaadje, met wat gebreide doekjes en
rolletjes, staat in een hoekje van de kamer.

De laatste maanden liggen er
ook wat merklapjes bij te pronken.

Maar nu tel ik dus de nachtjes af.
Nog zes nachtjes... wat duurt dat lang!!!!

Oh... je wilt weten waar dit over gaat?
Nou, Kristin Benecken (klik) organiseert
 weer een adventssjaal.

Elke dag een nieuw patroontje om te breien.
 
 
Maar nu ben ik dus meer van de breirolletjes.

Soms gaan ze mee op reis.
Samen met wat lapjes uit mijn
verzameling borduurwerkjes.
 
Vorig jaar werd het patroon van de
 adventssjaal een héééééél klein breirolletje.
Gebreid op naalden van 0,8 mm.


In het lapje met monogram zit een naaldje.
Zo krijg je een beetje een idee van de
afmeting van dit kleine breirolletje.

Hmmm... ik heb ook nog ergens duitse antieke
klosjes liggen met katoengaren nr. 40.
 Dat zou ook prima met mijn fijne pennetjes gaan.

Toch maar goed dat ik nog even moet wachten.
Kan ik me eventueel nog bedenken...

Brei je mee???

25 opmerkingen:

Hobbyrita zei

ik zou heel graag meebreien, maar ik vrees dat ik wat krap in tijd zit momenteel, kan altijd proberen nog wat tijd te vinden ergens misschien of heb jij nog wat voorraad liggen??? Alvast heel veel succes gewenst ermee, misschien kan ik anders de patroontjes afprinten (voor later)
Grtjes, rita.

Annelies zei

Veel succes. Ik brei niet mee.

Marjan zei

Knap dat je weer met een adventssjaal aan de slag gaat. Ik vind het heel leuk om te volgen hoe je er mee vordert, maar zelf ga ik me er niet aan wagen. Ik heb nog zoveel te doen...
Succes en groetjes weer
Marjan

Anoniem zei

Leuk dat er weer een nieuwe versie van de
Adventssjaal komt, ik ga zeker mee breien!
Veel plezier ermee.
Groetjes, Betsy v.d. Dool

Anoniem zei

Nee ik brei niet mee-al is de verleiding wel groot.Maar even flink zijn want er ligt teveel werk wat eerst af moet.
Met die dunne naalden breide ik altijd de kralentasjes-was leuk om te doen.
Succes met je brei- en borduurwerk.
groetjes,Truus uit Drenthe

Monica zei

Wat zal dit leuk wer4k zijn en mooi worden. Ik van niet zo van 'de brei' en kijk er dus vooral met bewondering naar. Succes

Amarins zei

Leuk om te volgen hoe dit weer gaat worden. Helaas is breien niet echt mijn ding. 'k zou willen dat ik het kon. Veel breiplezier. Groetjes, Amarins

AnitaS zei

Nog even over nadenken. In ieder geval wel opslaan.

Ageeth Dorsman zei

Dit klinkt wel erg verleidelijk, en mijn breirolletje is ook nog zo eenzaam, maar ik heb nog zoveel te doen. Ik ga er nog even over nadenken, en eerst eens even kijken naar het eerste deel....
Groetjes van Ageeth

Laura zei

Ja hoor, ik had me al opgegeven bij de Ravelry groep. Lijkt me weer heel leuk om te doen. Succes!! Groetjes Laura

marga zei

Ja natuurlijk brei ik mee. Heel stiekem had ik er al op zitten wachten. Dat wordt dan mij tweede breirol.
Ik zou ook graag de rol van 2011 breien maar kan het patroon niet vinden.
Dus je kunt op mij rekenen.
Groeten
Marga

Rennie zei

Heel veel succes. Mijn boekje met tijd is helaas al vol.

Elizabeth zei

Jazeker..., ik brei mee! Ik laat gewoon even alles in de steek waar ik mee bezig ben. En ook al ligt er nog een breirolletje van 2011, ik kan het niet laten... Mijn bol garen ligt ook al klaar en ik zit klaar voor de start!

Guusje, zei

O wat leuk ik ga kijken of ik ergens wat tijd vandaan kan halen en anders volg ik later. Wat een mooie breirolletjes heb je al klaar.

Noa zei

ik zou graag meebreien en heb er wel tijd voor maar het is niet in het nedelands en dat zal een probleem zijn

Anoniem zei

Wat ziet dat hoekje met je breilapjes en breirol er toch gezellig uit. Nou, succes met de adventskalender. Ik ben benieuwd. Groetjes Wilma

sylvia zei

ohh, Annelein, jij ook altijd met je verleidingen.........;)
Dan moet moet moet ik als een raket afbreien wat hier ligt en dan mag ik misschien......
Tis zó verleidelijk!
Je hoort en ziet het resultaat van denken, beslissen en doen!!
Groetjes, Sylvia

ps je borduurwerk is zoooo mooi!! Ik heb inmiddels de stof gekocht: ja, ik had nog niets te doen........

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat een verleiding om mee te doen. Ik denk er hard over, maar ben nu nog met een andere sjaal bezig. Die van vorig jaar ziet er ook zo mooi uit. Kortom, je ziet nog wel of ik bezwijk.
Groeten, Joke

sylvia zei

ik heb even haar site bekeken, ik doe het toch maar niet! Ze geeft het patroon voor een brede sjaal, en ik wil gewoon een leuke breirol: en elke dag het patroon omrekenen naar mijn eigen maat is dan net teveel werk voor elke dag........jammer!!!
groetjes, Sylvia

Henny zei

Leuk hoor, ben helemaal enthousiast. Ga ook meedoen. Vanmiddag meteen van die mooie Schoppel wol besteld, geeft zo'n mooi resultaat. Gr. Henny

Françoise zei

Ik brei ook mee, dit jaar ga ik voor het formaat shawl...ik kan bijna niet wachten...

Willy zei

Volgen ga ik het zeker. Ik ben benieuwd naar jouw uitvoering ervan.

Elza zei

Even geen tijd want er komt weer een kleinkindje bij daar moet ik eerst voor aan de gang.
Veel plezier ermee.

myriam zei

hoi ik wil ook mee doen maar hoeveel steken zet jij op voor een breirol

Noor zei

Oja..alle jaren heb ik meegedaan en nu zou ik het door alle drukte gewoon vergeten! Dank je voor het herinneren. Gauw de site, wol en naalden opzoeken en aan de slag.