zaterdag 20 september 2014

Een vol mandje en Marken...

Wat hebben we een heerlijke nazomer.
 Ook vandaag is weer een prachtige dag.
 
Vanmorgen hing er nog wat mist in de tuin en
waren er prachtige kantwerkjes te zien.
 De spinnetjes waren ijverig aan het werk geweest
 
Hier is ook heel ijverig gewerkt.
Kijk maar eens mee in dit mandje.
 
 
Er is een breirolletje...
... een fijn haakwerkje...
... nog meer borduurwerkjes...
... en een leuk breiwerkje.
 
 
Wat er niet bij ligt is een lief lapje met open zoomwerk.
Het moet ergens liggen in huis... maar waar???
 
 
Kijk, zo ziet het eruit.
Het is een heerlijk werkje om aan te werken.
Hopelijk vind ik haar snel weer terug.
 
 
Dit is ook zo'n werkje wat even zoek is.
Maar ik heb goede hoop dat
 het allemaal weer terecht komt...

Waar ook aan gewerkt is, is mijn Markerlap.
Wat zeg ik... mijn Markerlappen.
 
Hoe dat zo gekomen is horen jullie vast nog wel een keertje.
 
De eerste lap is van 14-draads linnen.
 Het wordt een lap helemaal in het wit.
 
 
De tweede lap is van 16 draads linnen.
De stof voelt heerlijk zacht aan.
 
De zoom is bijna helemaal af.
En nu moet ik een paar dagen wachten.
Want bij haar (klik) ga ik er verder aan werken.
 
Kunnen de dames die meedoen met
 de Markerlap goed zien hoe het moet.
 
Heb je ook zin om aan een Markerlap te beginnen?
Of heb je net als ik... soms een klein duwtje in de rug nodig?
Of vind je het gewoon gezellig om met elkaar te handwerken?
 
Er zijn volgens mij nog plekjes vrij.

Fijn weekend allemaal!!!!

7 opmerkingen:

Hobbyrita zei

Wat heb jij ijverig gewerkt zeg! Borduren, breien, haken en alles even mooi. De werkjes die zoek zijn komen vast weer boven water en kan je dan nog lekker afwerken. Die markerlappen, die zou ik best ook wel willen maken, helaas kan je hier nergens zo'n cursus volgen.
Veel plezier nog.
Grtjes, rita.

marga zei

Prachtig om te zien waar je allemaal mee bezig bent. En ik vond het leuk om vorige week even een paar van die werkstukken in het echt te zien.
Heel veel succes.
Groeten
Marga

Truus zei

Mooie werkstukken laat je weer zien en wat worden de Marker randen prachtig.Succes met het lesgeven.
Doe je ook mee met de Marker cursus van Margreet Beemsterboer?
gezellige zondag
groetjes,Truus uit Drenthe

AnitaS zei

Mooie spulletjes liggen er in je mandje. Ik ben nog met de vorige Marker voorwerpjes bezig.

quiltsathome zei

Wat maak je toch prachtige geborduurde werken.
Het is dat ik al een tijdverslindende hobby heb, anders zou ik ook met borduren beginnen !

annie zei

Wat een mooie handwerken heb je daar. Zo'n breirolletje heb ik ook gemaakt en in mijn mandje van nog niet afgemaakte werkjes zit ook nog genoeg.Dat filethaakwerk van een breiend meisje is dat ook uit een oude ariadne? Erg leuk is dat.
Groetjes Annie.

Petra zei

Gelukkig.. ik heb je weer gevonden! Ik ga zo eerst even lekker in het zonnetje je blog lezen en op zoek naar een leuk patroontje! Nu het weer kouder gaat worden hoop ik ook weer naald en draad te pakken :-)
Ik vind jouw werk zo mooi fijntjes!

Groetjes van Petra