dinsdag 1 september 2015

Mooie vintage babyjurkje...

Twee weken geleden ben ik met
een nieuw haakwerkje begonnen.

Ik wilde graag nog iets nieuws maken
 voor de open dagen bij Jookies.


De leuke brocante marktjes bij ons in
de stad zijn daar de oorzaak van.

Lieve, mooie vintagejurkjes waren te bewonderen.
Het één nog fijner en fragieler dan het andere.
 
 
Maar waarom zelf niet iets gemaakt?!!
 
In het winkeltje in een dorpje dichtbij
was fijn haakgaren te vinden.

Helaas was off-white niet voorradig.
Maar dit is een goed alternatief.
Het doet een beetje "vintage" aan.

 
Het jurkje is vrij lang.
Het is eigenlijk een doopjurkje.
 
Bij de eerste foto is er lint in de
mouwtjes en halslijn verwerkt.
 
Dat maakt het net nog wat "liever".
 
 
Dit is de onderkant van het jurkje.
Die heb ik een beetje naar mijn smaak aangepast.
 Ik ben heel blij met het resultaat.
 
Een verzameling van "vintage"
babykleertjes, dat lijkt mij nou
 helemaal het einde.
 
 
 
Fijn gehaakte mutsjes en dekentjes
 horen daar zeker bij.
 
Dus binnenkort maar op zoek naar
 een lief koffertje om al mijn toekomstige
 schatten in te bewaren.

7 opmerkingen:

Vickie zei

Oh how very lovely this is. You have done a wonderful job!

Elizabeth zei

Een prachtig jurkje!
En misschien ook nog oude poppen verzamelen?
Of beren...
Dan kun je ze prachtig aankleden, zo leuk...

KijkDaarIs zei

OHHH Willeke wat ben je toch een knapperd !!!!!1
en dan weer zo'n koffertje.....zucht...
Kanniewachtenomhettezien !!!!!!
XXX

Joyce (QUILTDJOOJS) zei

Willeke wat een LIEF jurkje! En je tussenzetsels van het vorige logje.... wat ben je toch een kei in het haken en breien!
Veel plezier tijdens de open dagen, in gedachten erbij :-)

Maria zei

Geweldig mooi dit jurkje.Als je er ooit een patroon van maakt wil ik het zeker van je kopen.Jammer dat Eibergen voor mij zover weg is ,anders kwam ik zeker kijken.

Joke zei

Ohh, wat mooi! Ben zo blij dat ik het vrijdag zie.

Hobbyrita zei

Prachtig jurkje! Heb je ook een pop of een model dat het kan showen? En dan nog andere antieke spulletjes erbij maken klinkt weer heel aanlokkelijk. Dit wordt vast weer iets om mee uit te pakken overal.
Grtjes, rita.