dinsdag 20 oktober 2015

Kwestie van doorzetten...

Er zijn van die dagen...
dan lijkt het maar niet te lukken.
 
Gisteren was zo'n dag!

Vol goede moed werd er een nieuwe start
 gemaakt met mijn Fair Isle Sampler (klik).
 
 
Dat was nodig want ik kreeg
 de spanning op beide draden niet goed
 met het twee-handen-systeem.
 
Dus werden er nieuwe steken opgezet
voor een nieuwe poging met dikkere naalden.

 Maar ook dit gaf geen mooi resultaat.
 Dus nog een keer opnieuw...
 
 
... en je raadt het vast al
ook dit ging niet goed.
 
Nog één keertje... beloofde ik mijzelf.
 
Weer werden er nieuwe steken opgezet...
... voor de derde keer die dag
werd er een beginnetje gemaakt.
 
Dit keer op de ouderwetse manier.
En het resultaat werd goed.

 
Totdat... ja... totdat ik na de eerste zes naalden
van het eerste patroontje nog eens goed keek...
 
Nee!!!
 
Met het verbinden van de opzetsteken
 had ik niet goed opgelet.

 
Er zat een draaiing in het breiwerkje...
 
En toen zakte mij de moed toch
echt even in de schoenen.
 
De breinaalden en de wolletjes
 verhuisden weer naar boven.
 
 
De intentie was zo goed...
... een mooi beginnetje voor de eerste
haak- en breicursusdag (klik) bij Joke.

Vandaag dus maar even wat anders.
 
Daarom werd er een ander beginnetje gemaakt.
Dit keer voor een gehaakte omslagdoek.
 
 
Gelukkig gaat dat van een leien dakje.
 
Zie hier het bewijs...*Ü*...
 
En nu... nu heb ik weer moed
om mijn breinaalden en wolletjes
voor de Fair Isle Sampler
 te voorschijn te halen en
 opnieuw te beginnen...
 
Kwestie van doorzetten...*Ü*.


9 opmerkingen:

inahummel zei

Oooh wat jammer dat het met de Fair Isle Sampler maar niet wil lukken. Bewonder trouwens je doorzettingsvermogen. Ik had haar al veel eerder aan de kant gelegd. Je omslagdoek ziet er prachtig uit. Ik kan maar niet het kantoentje vinden, waar ik een omslagdoek mee kan gaan haken. Liefs en groetjes, Ina

Truus zei

Je omslagdoek is mooi en ach-de aanhouder wint!!!
Succes met je FairIsle breiwerk.
groetjes,Truus uit Drenthe

Marjan zei

Lastig hé .... een nieuwe techniek leren valt niet mee, maar het gaat vast goed komen bij je! Dat de spanning nog niet naar je zin is, is op de foto's (van het vorige Fair-isle berichtje) niet te zien. Misschien ben je tevreden als de sjaal gewassen en gedroogd is.Ik vind het reuze knap van je dat je niet opgeeft!
Toen ik met het Fair-islebreien begon, ging het ook niet naar mijn zin, maar nú ben ik blij dat ik volgehouden heb; het is nu mijn favoriete manier ban breien :-)
Je omslagdoek wordt gemaakt van prachtige wol, dat gaat vast een lekkere warme doek worden. Slim om even tussendoor wat ander te doen!
Groetjes weer

Annelein zei

Bedankt voor jullie peptalk...*Ü*...

Anoniem zei

Wat goed dat je zo lang volhield. Ik zou het al eerder opgegeven hebben, maar houd vol. De omslagdoek is heel mooi geworden. Groetjes Wilma

Hobbyrita zei

Ja, soms wil het echt niet lukken, zelfs niet na meerdere pogingen en dan leg je het best aan de kant en probeer het later nog eens opnieuw. Dat hebben zelfs ervaren breisters ook wel eens voor hoor, het loopt niet altijd van een leien dakje.
Maar je omslagdoek is gelukkig wel van een leien dakje verlopen.
Grtjes, rita.

conny's quilts en creaties zei

Nou de aanhouder wint en even een tip: bij het inbreien niet aan de draden trekken, gewoon losjes werken dan komt het echt wel goed. Ik duim voor je dat het je nu lukt, het is zo'n leuk project om aan te werken.
Mooie omslagdoek heb je gemaakt, groetjes, Conny

Evelyne zei

Wat ben je een volhouder, maar dan gaat het meestal ook lukken! Je omslagdoek gaf je in ieder geval weer goede moed om de naalden en wolletjes tevoorschijn te halen.
Succes met de volgende poging.

Groetjes,
Evelyne

Elizabeth zei

Wow, zoveel pogingen ... en je blijft het maar niet opgeven!
Ik hoop dat je tijdens de breidag de techniek naar je zin onder de knie kunt krijgen, want het is echt zo leuk om te doen...
Zelf houd ik de draad die het motief vormt altijd links en de rechterdraad (achtergrondkleur) laat ik altijd over de andere draad gaan. De linkerdraad gaat dus altijd onder de rechterdraad door. Op die manier worden de v-tjes van het inbreien iets groter en duidelijker dan de v-tjes van de achtergrond.
En nu heb je dus een prachtige omslagdoek gehaakt!