donderdag 12 november 2015

Nieuwe randjes...

Er zijn weer twee randjes gebreid
 van de Fair Isle Sampler,
randje drie en vier.
 
Ik gebruik voor deze
sampler zeven kleuren en vind
 het  leuk om verschillende
kleurencombinaties uit te proberen.
 
 
Zo is dit randje ontstaat
 waar ik héél blij mee ben.
 
Het is precies geworden
zoals ik had gehoopt.
 
 
Als je goed kijkt zie je
dat de eerste twee randen
bij dit breiwerkje ontbreken.
 
 
Ik wil graag nog iets
 nieuws uit proberen.
 
Want ik was toch nog
 niet helemaal tevreden.
 
Maar de eerste twee randen...
die had ik wel even gezien.
 

Gelukkig is er een techniek
om later nog een stukje
breiwerk aan de
onderkant toe te voegen.

Dat vind ik wel een beetje spannend...
maar in theorie moét dat goed komen.


 Ik krijg maar niet genoeg
van dit leuke randje.
 
Het kleurgebruik... het patroon...
hier wordt ik helemaal blij van...*Ü*... 
  
 
En dit is mijn onderkant,
gebreid met naalden 3,5.
 
Gebreid op de Fair Isle manier.
Een hele leuke manier van breien.

 
De bovenkant met naalden 3.
Gebreid op de ouderwetse inbrei manier.
 
Dit geeft bij mij een mooier resultaat.
 
 
De onderkant mag ik dus
 nog één keertje breien.
 
Maar voorlopig even niet.

 
Eerst worden er nog wat
 meer nieuwe randjes gebreid.
 
Want deze nieuwe randjes
smaken naar meer...

3 opmerkingen:

Marjan zei

Leuk hé om steeds weer te ontdekken hoe het patroon er uit gaat zien in het 'echt'. Je hebt groot gelijk dat je eerst nog even met nieuwe randjes verder gaat, het moet tenslotte wel léuk blijven :-)
Wel ben ik benieuwd hoe je straks aan de onderkant verder gaat, die techniek ken ik namelijk nog niet, maar die wil ik wel graag zien en leren.
Veel plezier met de volgende randjes in je prachtige kleuren!
Groetjes weer

Elizabeth zei

Wat een prachtige kleuren! En je garen is ook zo mooi ...
Fijn dat het nu naar je zin is, want je kunt ook niet aan het uithalen blijven.

Annelein zei

@ Marjan en Elizabeth...

Jullie snappen het helemaal. En Marjan... misschien dat ik een tuto plaats op mijn blog. Maar het kan ook wel zijn dat ik het voor een workshop bewaar.... Blijft dus nog even spannend...*Ü*.