dinsdag 8 december 2015

De geur van kruidcake...

Vorige week vrijdag stond ik al vroeg
 in de keuken om wat lekkers te bakken.
 
Deze winter probeer ik wat meer
 variatie in mijn baksels aan te brengen...
 aangepast aan het seizoen.
 
Dit keer leek een kruidcake mij wel geschikt.
 
 
Ik ging voor een eenvoudig recept.
Mijn standaard cakerecept.
 
Alleen werd het suiker vervangen
 door donkere basterdsuiker.
 
En werden er speculaaskruiden toegevoegd.


Het recept kun je hier (klik) vinden.
 
Als de cake even in de oven staat
 begint de keuken zich heel langzaam
te vullen met een heerlijke wintergeur.

 
En het duurt niet lang of het
hele huis ruikt naar kruidcake.
 
Een goed begin van het weekend....

6 opmerkingen:

Marguerite zei

Proef de cake bijna.
Lekker hoor!!

Het lieve leven... zei

Heerlijk!! Idd koekkruiden verschillen enorm. Ik vind de kruiden van dille en kamille het lekkerst. Jouw cake ziet er heerlijk uit!

Annelies zei

Ik kan het haast ruiken !

Phebe and Jane zei

De cake was heerlijk!

Rina zei

Mmmm, dat ruikt naar vroeger. Mijn moeder bakte ook vaak in het weekend kruidcake.

Anoniem zei

Die noteer ik op mijn baklijstje!