zaterdag 6 januari 2018

Peace and Cheer...

*** Peace and Cheer in the New Year ***
 
Beter kun je het nieuwe jaar niet beginnen.
 
Was ik vorige maand nog druk bezig
met het afwerken
van allerlei borduurlappen...
 
 
... In het nieuwe jaar is het vooral
het kleinere werk
waar ik mee bezig ben.
 
Deze kwam ik tegen bij
 
Het is al weer een oudje maar dit keer
heb ik er maar eens tijd voor gemaakt
om het te borduren.
 
Vaak sla ik dit soort dingen op voor
...OOIT...
 
 
Afgelopen vrijdag stond er
 een nieuwjaarsbee in Vaassen
 op de agenda.
 
Een prima werkje om aan te werken.
 
Het was er super gezellig.
 
 
Dit leuke stofje was te mooi om te weerstaan
...*Ü*...
 
Ik ben dol op rood zoals de meesten
 van jullie wel weten.
 
Maar de combi van rood, blauw en bruin
vind ik ook heel erg mooi.

 
Thuis besluit ik de boel de boel
te laten en lekker verder te prikken.
 
En zo komt het dat dit mijn eerste affo is.
 
Het is zelfs voorzien van mijn initialen
en het jaartal.
 
 
Omdat het zo leuk is
wordt er vandaag met een nieuw
borduurwerkje gestart.
 
Ik vind kleine borduurwerkjes altijd
zo leuk maar heb zelf bijna niets.
 
Altijd was er wel groter werk
dat mijn aandacht nodig had.

 
Maar dit jaar wordt het jaar
van kleine borduurprojektjes.
 
Om nu eens al die dingen te borduren
die al zo lang op mijn verlanglijstje staan.
 
 
Nou ja "al" dat is misschien wel
een beetje al te optimistisch...
 
... maar er wordt in ieder geval
 een goede start gemaakt.
 
...*Ü*...

 
Het aan elkaar zetten is even opletten,
vooral bij de hoeken.
 
Maar er kan eigenlijk niets mis gaan.

 
Zo krijg je een beetje een idee
van het formaat.
 
En je zult het niet geloven...
... maar hier ben je zo maar
een hele dag mee bezig.

 
Boven heb ik nog prachtige
fijn gekaarde wol liggen.
 
Perfekt om mee te vullen.

 
Klein hè?!!
 
Het is inderdaad wel een beetje
een gepriegel... maar daar hou ik wel van.
 
Zal ik je een geheim verklappen???
... Dit is mijn allereerste biscornu...
 
Ik weet nu al dat er meer zullen komen.
 
 
Het patroon is van Mamilou (klik).
Ik heb het alleen anders toegepast.
 
Als je de link opent en op de eerste foto klikt
kom je bij het patroon.
 
En dat lapje???
 
Dat wordt al weer
een nieuw projektje!!!
 
Fijn weekend allemaal
en natuurlijk een vredig en gezond
2018
xxx

8 opmerkingen:

Het lieve leven... zei

Wat een ontzettend leukerdje!!! Ik begrijp je helemaal dat je nog meer gaat borduren. Toevallig (neee, bestaat niet ;) ) was ik een oud borduurwerkje aan het fotograferen voor een toekomstig blogje en toen zei ik tegen mijzelf...hmmm...zó leuk...waarom borduur ik eigenlijk nooit meer?! Dus wie weet heb je mij nu een juist zetje gegeven! Fijne avond, lieve groet Petra

Karen - Quilts...etc. zei

very pretty stitching - I love your work - Happy New Year

Truus zei

Oh leuk die kleine biscornu! Heerlijk hè dat gepriegel en je bent net zolang bezig als met een gewone.
Bedankt voor het patroontje.
Goed weekend
groetjes, Truus uit Drenthe

Annelies zei

Mooi gedaan. Ik heb nog nooit een biscornu gemaakt terwijl ik ze zo leuk vind. Wie weet !

Hilly Nicolay zei

Knap werk!

Een heel mooi 2018 toegewenst!

Ineke zei

Prachtige biscornu. Ik heb het nooit gemaakt! En dat stofje, heb er een heel klein stukje van, ga toch maar echt gauw richting Vaassen!!!
Groetjes, Ineke

Aukje zei

Prachtig❤️
Nog nooit eentje gemaakt
( ben altijd aan het zoeken naar oude)
Maar kan hier van genieten .....

Marijke zei

Wat is dat weer enig Willeke! Ik hou ook zo van die kleine werkjes, echt verslavend.