zaterdag 2 februari 2019

Mijn rode borduurwerkjes....

Dank jullie wel voor de
lieve reacties op mijn vorig bericht.

Voor dit moment genieten we
dat ze thuis is bij haar
papa, mama en "grote zus".


Maar nu is het de hoogste tijd
 om jullie bij te praten.

Met deze SAL Au Fil de l'Est
ben ik deze week aan de slag gegaan.


Ik loop erg achter met de vierkantjes.

Maar het is gelukt om
er twee te borduren.


Deze was wel het makkelijkst
om te maken.


Ik borduur ze graag
op deze manier.

Een evenwichtige opbouw...
... *Ü*...


Wel zo handig om wat meer van de lap te laten zien
dan zo'n enkel vierkantje...


De nieuwe vierkantjes 
liggen gezellig naast elkaar.


De lap wordt vijf vierkantjes breed
en ook vijf vierkantjes hoog.


Zie je dat vierkantje aan de rechterkant?

Daar was ik nog 
voor die eerste twee mee begonnen.

Maar het borduurde niet fijn.
De klik was er nog niet.


Maar nu wel... 
... kijk...

Het zou fijn zijn
 als ik morgen de laatste steekjes
kan borduren.

Heb jij nog een borduurwerkje
onder handen?

xxx

23 opmerkingen:

Truus zei

Fijn dat de kleine nu thuis is en hoop van ganser harte dat ze nu opgroeit zoals het hoort en een flink gezond kind wordt.
Deze vierkantjes zijn zo mooi en eigenlijk wil ik er ook aan beginnen maar ben even te druk met andere SAL's.
Zoals de Owl en Flower SAL van Lesley Tear en dan nog wat losse borduurtjes tussendoor.
Er is zoveel moois maar er is nu eenmaal maar 24 uur in 1 dag....
Een goed weekend
groetjes,Truus uit Drenthe

Anoniem zei

Vind borduren leuk maar ik ben meer van het quilten heerlijk met lapjes aan de gang.

Gr Petra.

Annelies zei

Prachtige vierkantjes, ik maak ze zelf ook, maar ik kijk met verbazing naar je bovenste foto's. Ik heb dat patroon helemaal niet.

Ineke zei

Wat fijn Willeke, dat het met je kleindochter goed gaat en dat ze thuis is.
Je maakt prachtige blokjes borduurwerk, zo mooi en fijntjes.
Een fijne zondag toegewenst!

Annelein zei

Het eerste blokje is onderdeel van een serie van zes en had de ontwerpster speciaal voor iemand zo op haar FB pagina gezet. Daar heb ik het toen ook vanaf geplukt. Met wat zoeken zal het wel te vinden zijn...😊

Annelein zei

Lapjes zijn ook heel leuk om mee te werken...

Annelein zei

Dank je Ineke.... Jij maakt weer prachtige foto's...

Annelein zei

Dat hoop ik met jou Truus. Die uilen SAL is ook een hele mooie. Ik sla braaf de patroontjes op...

Karen - Quilts...etc. zei

this is such a pretty piece - I have no embroidery going right now but plenty of quilts and a crochet blanket in process also - you do such pretty work

Annelies zei

@Willeke, ik zie dat hij op de grote originele lap staat, dus hij zal Ă©Ă©n dezer maanden wel komen. Wat een rijkdom als ik naar je lap kijk !

foekie's fashion zei

Leuke blokjes om te borduren. Nog bedankt met je opmerking voor mijn breiwerk. Het is mij nu gelukt.

marga zei

Mooi hoor jou rode borduurwerkjes. Hoe komt het toch dat het rode borduurwerk zo leuk is om te doen. Ik ben er ook weer mee bezig en probeer op mijn eigen manier onze familie vast te leggen.
Bijna alle rode patroontjes worden opgeslagen voor wie weet ooit?????
Fijne zondag.
Groeten
Marga

Marja Rijnsburger zei

Allereerst gefeliciteerd met jullie nieuwe kleinkind, dat jullie er maar heel veel van mogen genieten.
Wat een prachtig borduurwerk, heel mooi zo in 1 kleur.
Fijne zondag.
Groetjes Marja
Ps. Dankjewel voor je reactie over de spam berichten op mijn blog. Ik heb het meteen veranderd.

Conny's-blog zei

Fijn dat je klein dochter thuis is zeg.
En je vier kantjes zijn schitterend.
Zo mooi ook die rode kleur...........liefs.Conny

Annelein zei

You make a lot off quilts. I'm impressed by the great nummer.

Annelein zei

Dat denk ik ook... 😊

Annelein zei

Dank je... fijn dat het met het breiwerk gelukt is...

Annelein zei

Dank je Marja... en heel graag gedaan...

Willy zei


Mooie blokjes onstaan er zo weer onder je handen.

Annelein zei

Dank je Marja... en heel graag gedaan... Helaas krijg ik zelf nog wel spam binnen..

Annelein zei

Ik weet het ook niet maar ik heb er in ieder geval een zwak voor...😊

Nina Hobbysite zei

Prachtig borduurwerk. En fijn dat je kleindochter thuis is!

Hobbyrita zei

prachtig zijn die vierkantjes, ik ga ze toch ook maar opslaan denk ik... voor ooit.