donderdag 14 maart 2019

Voor jou...

Soms komen dingen samen
en krijgt het pas dan
een hele speciale betekenis.

Dat heb ik met dit boekje
van UB-Design.

De eerste dinsdag van februari
zag ik het voorbij komen op FB
en was op slag verliefd...


Door Simone van Soedidee
werd ik getipt om bij
Annemiek van de Handwerkboetiek
navraag te doen.

En dat bleek een schot in de roos...

Ze wist welk boek ik bedoelde
 en laat ze nu net 
het laatste exemplaar
nog hebben liggen.


Zaterdag vond ik het
op de deurmat.

Het zijn prachtige tere patroontjes.

Er staat een hele lieve sampler in...
... daar is een FB-groep voor opgericht
en het was de bedoeling
daar gezellig aan mee te doen.



Ik werk 1 over 1.
Met één draadje borduurkatoen
over één stofdraadje.

Af en toe moet ik een
 iets andere keuze maken
 om het patroon mooi uit te laten komen.



Maar het helpt mij, vooral in het begin,
de lange nachten door...

Als de slaap niet wil komen...
of wanneer ik al weer vroeg wakker lig...
... omdat mijn gedachten een eigen weg
 lijken te gaan...


Vannacht voor het eerst weer
voor mijn doen goed geslapen.

Aan zes, zeven uur slaap
heb ik voldoende...

De kinderen hebben deze week
een gesprek in het ziekenhuis gehad
en mijn vragen zijn beantwoord...

... en dat geeft rust in mijn hoofd.


Dit wordt een heel speciaal lapje
... voor Anyk...

XXX

20 opmerkingen:

Annelies zei

Wat heeft dit lapje al prachtige tere kleurtjes. Nogmaals sterkte, ik kan het niet vaak genoeg zeggen.

Joke zei

En zo zal die lieve, kleine Anyk altijd bij jullie zijn. Liefs, Joke

Jeanny zei

Heel mooi Willeke💕

Tilly zei

Wat een mooie herinnering wordt dit.
Heel veel sterkte toegewenst,Tilly

Hermie zei

Wat een lieve kleurtjes, dat wordt een heel speciaalborduurtje

AnitaA zei

Wat een mooie gedachte!

Karen - Quilts...etc. zei

a very pretty piece

Truus zei

Dit wordt prachtig.
Fijn dat je weer rust in je hoofd krijgt na het gesprek in het ziekenhuis. Wat kunnen gedachten blijven malen hè.
Op hoeveel draads maak je dit borduurwerk?
Dikke knuffel
groetjes, Truus uit Drenthe

Willy zei

Zo mooi al die kleine steekjes.
Lieve groet,

Jocelyn is Canadian Needle Nana zei

I am so sad for your news. I too have had the very same loss and I think of her every day now for over 20 years. But pretty new things to stitch and this is therapy, I know it is for me.

Ineke zei

Ontroerend mooie zachte kleurtjes, wat een mooie herinnering aan jullie kleindochter!

Marga zei

Prachtig!!! Ik begrijp je gevoel!
Wat hebben jullie veel meegemaakt. Heel veel sterkte samen!

kaneeltje zei

Wat een fijn werk en een mooi hartjesrandje.
En ook heerlijk dat je weer eens een goede nachtrust had.
Sterkte en een dikke knuffel,
Annette

Zininquilten zei

Goed zo...dat wordt een heeeeel speciaal borduurtje.....het helpt je echt door deze donkere dagen.....En slapen is genezing ook van de ziel....sterkte...

Supergoof zei

gelukkig konden de vragen beantwoord worden.
En voor nu een lief puzzeltje om de gedachten te laten gaan.
xx

Evelyne zei

Fijn dat je vragen beantwoord zijn en dat je nachtrust wat ten goede komt.
Het wordt het mooi borduurwerk met lieve kleurtjes.
Heel veel sterkte nogmaals.
Liefs Evelyne

Guusje, zei

Het is een prachtig werkje. Heel speciaal. Heel veel sterkte.

Petra zei

Met een brok in mijn keel lees ik je laatste twee blogjes. Ik ben er stil van. Ik hoop dat je je verdriet op deze manier kan verwerken. Jullie zijn in mijn gedachten en gebed.

Liefs Petra

Het lieve leven... zei

Wat liefdevol...mooi om daar je gevoel in te leggen. Liefs Petra

Coby Breitner zei

Fijn iets van je te horen en wat een mooi lapje om een mooi iemand te gedenken, teer en klein.
Iets maken hoort ook bij verwerken.
Liefs Coby