woensdag 12 mei 2021

Hollandsche Schone 1790...

 Vorig jaar kwam ik een oud patroon
van Hollandsche Schone tegen.

Deze mega lap stond
al een poosje op mijn radar.

De borduurwinkels waren dicht
en ik had niet alle DMC kleuren op voorraad.

Tijdens een bezoekje aan de fourniturenkraam
op de markt besloot ik om deze gigant
dan maar helemaal met naaigaren
te gaan borduren.

Eerst werden de kleuren uitgezocht
aan de hand van de DMC die ik had.


Het werd een prachtig pallet.

Maar ik wilde wat meer spanning.

En dus ging ik helemaal uit mijn comfortzone.


Er werden fellere kleuren toegevoegd.

Om de lap wat sprekender te maken.

Het is een groot patroon, 
maar zo leuk om te borduren.

Voor mij is het proces van borduren
eigenlijk net zo belangrijk,
of misschien nog wel belangrijker,
dan het eindresultaat.

Dus mocht het straks gewoon in een koffertje
blijven liggen omdat ik het te bont vind,
dan is dat voor mij prima.


Het fijne van dit patroon is dat er
een symetrie in zit.

De motieven van de linkerkant 
komen rechts weer terug.


Vandaar ook mijn overal en nergens
beginnen op deze lap.

Het zoeken naar de juiste kleurcombi's.

XXX

10 opmerkingen:

Karen - Quilts...etc. zei

it looks beautiful and wonderful colors of thread

Jess zei

Your choise of colors is beautiful, and so is your work. I am working a sampler with gütermann thread too.
Saludos! :)

Arish zei

Precioso colores de hilo y un bordado muy bonito. BESICOS.

foekie's fashion zei

Wat een lef om met naaigaren te borduren, dan zal de stof ook wel fijn van draad zijn.
Wordt al erg mooi hoor...maar dat ben ik van jou eigenlijk wel gewend...jij kan zo mooi werken.
Groetjes van Joke

marga zei

Jij durft borduren met naaigaren maar het resultaat ziet er prachtig uit. Het patroon lijkt mij ook geweldig mooi.
Groeten
Marga

Truus zei

Wat een mooie kleuren heeft deze Hollandse Schone!
Denk dat het prachtig wordt en dat je deze helemaal afmaakt.
Zonnige dag!!!xx
groetjes, Truus uit Drenthe

Annelein zei

@ Karen -thank you...

@ Jess - I visit your blog. Glad I did... love your work.

@ Arish - I don't understand all you say... but believe you love the colours... thank you...

@ Joke - De stof is inderdaad fijntjes. 20 draadjes per cm oftewel 10 kruisjes per cm.

@ Marga - Het is een prachtig patroon.

@ Truus - Dat denk ik ook... jij ook een fijne dag gewenst.

Judith zei

waanzinnig mooi! Wat voor een garens gebruik je?

Judith zei

waanzinnig mooi! Wat voor een garens gebruik je?

Annelein zei

@ Judith - Gütermann garen, 100% polyester... :o.