woensdag 18 mei 2022

Kiekeboe...

 Verrassing!

Ik ben er weer... na bijna een half jaar
 hier niets geplaatst te hebben.

Het is nog wel zoeken 
naar hoe alles ook al weer werkt.


Dus misschien ziet het
 er minder verzorgd uit als anders... 

...ik ben blij dat ik dit blog nog heb.


Voorheen werd er veel op Instagram geplaatst...
...gemakkelijk en snel.

Nu wil ik hier graag weer verder.

Het wordt een kort bericht want zo meteen
stap ik op mijn fiets voor de maandelijkse bee.

De afgelopen weken heb ik genoten 
van de "Ring of Roses".


Een quilt die Mienke van Balsemien is begonnen...
... maar helaas nooit af heeft kunnen maken.

Het is fijn om er aan te werken.

De lapjes... het patroon... 
het doet mij zo aan haar denken.


De hondenharen die ik af en toe op de stof zie zitten 
pluk ik met een soort van weemoedig,
 liefdevol gevoel weg.

Want wie herinnert zich niet de verhalen
die ze over het tweetal
Fiep en Sam schreef.


Terwijl ik het blog van Mienke bezoek...
kan ik het niet laten om ook een zoekopdracht te doen
naar haar verhaaltjes over de "Ring of Roses".

Zijn we niet allemaal zo bezig met deze mooie hobby...
... plannen... veranderen... aanvullen...
... stapje voor stapje laten groeien...

XXX

10 opmerkingen:

Grietje van Kempen zei

Wat doet het mij wat, om Mienke haar naam hier te lezen. En wat mooi dat haar quilt wordt af gemaakt. Heel vaak ga ik nog naar haar blog, om te genieten van haar vertelsels over DH en DS, de honden, de natuur, haar quiltwerk enz.
Door mij wordt ze nog steeds gemist ♡

Annelies zei

Wat leuk weer bij je te kunnen lezen.
Zo mooi dat je Mienke's quilt afmaakt.

Anoniem zei

Leuk om je verhaaltje te lezen ,en bloggen is toch veel leuker als instagram en Facebook .
Mooie quilt ,fijn om verder te gaan .
Heerlijk om naar een bee te kunnen helaas is die waar ik ooit naar toe ging nooit meer begonnen na de lockdown ,ik mis het .

Gr An.

Truus zei

Fijn om weer wat van je te horen want ik zit niet op insta.
Mooi dat je met deze quilt bezig bent van Mienke-- mis haar nog steeds en dat zal voor jullie nog veel meer zijn.
Veel plezier met mooie herinneringen tijdens het werken aan deze Ring of Roses van Balsemien.
Zonnige dag en groetjes, Truus uit Drenthe

frameless mind zei

Wat is dit toch een prachtige quilt. Ik las haar blog ook. Vond het altijd fijn om daar te kunnen lezen. Zo droevig dat het op een dag stopte.
Wat lief dat je aan haar quilt werkt!!
Groetjes,
Liliane

Arish zei

Preciosísimo. BESICOS.

Dientje zei

Fijn dat je terug bent. Door Mienke begon ik ook met hexen en sterren te maken. Wat mooi dat jij dit afmaakt. Groet, Dientje

Coby Breitner zei

Wat goed te lezen dat je je blog weer oppakt, meerdere mensen doen het en daar ben ik heel blij mee. Natuurlijk je prachtige plaatjes van de dingen die je maakt. Ik geniet weer mee.
Groetjes Coby

loulee zei

Such a beautiful project to work on. And in memory of a friend.
Please do keep on blogging.

foekie's fashion zei

Fijn dat je weer het bloggen hebt opgepakt. Ik zet ook af en toe nog eens wat op mijn blog. En zoals Balsemien zijn er meer blogs waarvan de schrijfster er niet meer is maar die ook ik nog steeds koester. Fijn om deze quilt af te maken.