vrijdag 24 juni 2022

(B)uit...

Af en toe gaan we met de bee
ergens naar toe.

Zo waren we in oktober van vorig jaar
bij Jookies (klik).


Haar atelier ligt op een wonderschoon plekje
aan de rand van een klein dorpje.

Op weg er naartoe kom  ik langs 
mooie akkers en boerenbedrijven.

Ik weet nog dat ik dacht...
... hoe lang nog...


Het wordt de boeren steeds moeilijker gemaakt
 om voor onze voedselproduktie te zorgen.

Steeds vaker zie ik
de mooie Nederlandse Natuur
ingeruild worden voor zonneparken...
en straks waarschijnlijk windmolenparken.

Bij ons langs de A1 zijn een paar jaar geleden
gigantisch veel bomen gekapt
voor de bouw van twee windturbines.

De bomen, die niet alleen het geluid tegenhouden
van de snelweg, maar ook stikstof omzetten in zuurstof,
komen niet terug.

Dat heet verduurzaming... 
...???...

Het kon mij toen al benauwen
en dit jaar nog veel meer.

Maar daar zou dit blogbericht
 helemaal niet over gaan.


Wat was het gezellig in het Joke's Atelier.

Na elkaar begroet te hebben
werd er koffie gedronken.

Ik meen dat Sophie voor wat lekkers
bij de koffie had gezorgd.


En je begrijpt het al...
dit was oa mijn "buit" van die dag.

Maar er was nog veel meer 
wat ik die dag had gekocht.

Wat er ook zou gebeuren die winter...
... ik hoefde mij niet te vervelen...
... *Ü*...


Toch heeft het nog een hele tijd geduurd
voordat er een beginnetje
werd gemaakt.

Wel ging de doos af en toe open
en werden al die mooie stoffen
bewonderd en aangeraakt.


Waar mijn foto's van die dag zijn gebleven...
geen idee... maar mochten ze weer opduiken...
dan zal ik ze hier zeker delen.

XXX

6 opmerkingen:

Annelies zei

Wat een prachtig pakket. Je begint er vast snel aan.
Soms begrijp ik bepaalde keuzes in dit land niet. Ik denk met mij meer mensen.

Anoniem zei

Ooit bij Jookies geweest ,een schattig winkeltje maar jammer dat ze zo weinig open is ,lastig als je niet in de buurt woont en maar voor twee uurtjes er terecht kunt.

Gr Petra.

Dientje zei

Wat een prachtige buit heb je gescoord. Groet, Dientje

Annie Kingma zei

Een prachtige doos , zal zeker mooi quilt worden. Succes
Groetñis Annie

wilma oud zei

Wat gezellig om met de Bee ergens heen te gaan. Tja, wat de boeren, de natuur en de energie betreft, daar word je alleen maar verdrietig van. Mooie buit heb je gescoord. Groetjes Wilma Oud

Chookyblue...... zei

what gorgeous fabrics.....lovely pattern........