dinsdag 2 augustus 2022

Hobbel op de weg...

Er is weer een nieuwe hobbel op de weg
 in blogland.

Blijkbaar is het bij Blogger komkommertijd
en heeft een medewerker wat nieuws bedacht
om het bloggen vooral leuker te maken.


Vanmiddag kreeg ik drie mailtjes
dat oude berichten van mij off line zijn gehaald
 omdat ze niet zouden voldoen
aan de communityrichtlijnen van Blogger.

Er stond nog wat bij over malware en virussen...
... de schrik slaat je om het hart... 
want dat wil je niet op je geweten hebben.


Wat er precies mis is mag je vervolgens zelf uitzoeken.

Ik ben anderhalf uur verder 
en het enige wat ik heb kunnen ontdekken
zijn linkjes die niet meer werken.

Serieus???


Ik heb het eerste bericht ondertussen aangepast
en ter beoordeling aangeboden.

Het bericht wordt goedgekeurd
en verschijnt weer op mijn blog.

Het blijkt inderdaad 
alleen om verlopen linkjes te gaan.

Nog twee berichten te gaan.

Het kan dus zijn dat je in je leeslijst
 een bericht uit 2009 tegenkomt.

Dan weet je hoe het zit.

Zelf hoop ik dat ze bij Blogger snel weer 
gewoon aan het werk kunnen...
... dan kunnen wij ook weer gewoon bloggen...

... *Ü*...

8 opmerkingen:

Marlien zei

Serieus???
Dan staat me nog wat te wachten.

Coby Breitner zei

Oh echt he zo vervelend. Ik heb zelf geen blog maar merk steeds wel gedoe. Dan kan ik wel een reactie achter laten, dan weer niet of ik moet van alles invullen. Om gek van te woorden want ik wil graag een reactie achter laten zodat de blogger weet dat er heus gelezen wordt. Maar ik denk dat dit een hoop mensen tegen houdt om te reageren.
Fijne dag, groetjes Coby

Annelein zei

@Coby, het is inderdaad bij sommige blogs lastig om te reageren. Bij sommigen kan ik iet reageren omdat google dit tegenhoudt. Bij mij komt dit wrs omdat ik Google niet meer gebruik maar Duck-duck-go. Maar daar heb ik mij niet serieus verdiept.

Maar het maakte interactie met elkaar wel lastiger.

Annelein zei

@ Marlien, laten we hopen dat dit een soort van oprisping in het systeem is geweest. Want ook ik heb veel meer berichten met niet werkende linkjes.

Annelein zei

@ Marlien, laten we hopen dat dit een soort van oprisping in het systeem is geweest. Want ook ik heb veel meer berichten met niet werkende linkjes.

Anoniem zei

Het maakt het bloggen niet leuker door al die beperkingen , maar fijn dat er nog bloggers zijn !
Veel leuker dan Facebook of instagram !!!!

Gr Petra.

Annelein zei

@ Petra, IG is wel heel gemakkelijk in gebruik. Maar er worden daar steeds meer privacy gegevens van je opgevraagd om het te kunnen gebruiken.

Dat heeft mij meer aan het bloggen gebracht. Hoewel het in het begin zoeken was... zit ik er nu weer helemaal in.

Zoals hierboven in de opmerkingen al voorbij kwam is het wel jammer dat er zo weinig interactie mogelijk is. Dat is bij IG gemakkelijker.

Hopelijk blijft het bloggen mogelijk. Maar ik vrees dat het tzt zal stoppen. Via een app kan veel meer data worden verzameld en dat is tegenwoordig veel geld waard.

miekequilt zei

Wat een gedoe. Bloggen is zo leuk om te doen en leuk om te lezen. Maar blogger maakt het ons niet makkelijk. Maar gelukkig ga je door.