zaterdag 1 oktober 2022

Armeluisjam...

Laatst ben ik jam wezen maken...
armeluisjam.


Ik kwam het recept een paar jaar geleden tegen.

Het was een uitprobeersel...
maar smaakte heerlijk.

Voor herhaling vatbaar dus.


Voor de jam heb je nodig 
een courgette, sinasappel, citroen en vanille.
Op de courgette na, dure ingredienten.

De courgette zorgt voor het volume
en de overige ingredienten voor de smaak.


Dit keer had ik geen vanillestokje in huis
dus maar eens proberen hoe het smaakt zonder.


De courgette moet je schillen en raspen.

Ik liet een paar piepkleine stukjes schil zitten
maar dat ziet er niet zo "smakelijk" uit
als de jam in potjes zit.


De sap en schil van de citrusvruchten toevoegen.

Je keuken gaat er heerlijk van ruiken.


Ondertussen jampotjes uitkoken.

Ondanks de hoge gasprijs
toch netjes 10 minuten laten pruttelen.  


Daarna de potjes gevuld.

Je krijgt dan een heerlijke frisse jam.

Voor het recept klik je hier.

Ik heb op 1 kg courgette
1 pak geleisuiker gebruikt.

XXX


3 opmerkingen:

loulee zei

That looks delicious.

Truus zei

Het klinkt wel lekker deze jam...wie weet ga ik dit ook eens uitproberen.
Krijg al een tijdje geen blog meer doorgestuurd van jou helaas en gelukkig kwam ik in mijn mail nog eentje tegen.
Bij gelezen en hoop dat ik ze weer kan ontvangen in mijn inbox.
Groetjes, Truus uit Drenthe

Annelein zei

@ Truus, jammer dat de techniek het laat afweten.

Mocht je een tablet of mobiel hebben dan kun je mijn blog opzoeken en dan als favoriet toevoegen. Telkens wanneer je de internetpagina opent zie je mijn blogikoontje en kun je er heel eenvoudig op klikken.

Lieve groet, Willeke