dinsdag 20 december 2022

Blogmas 20... Wijs zijn...

Vanmorgen zat er weer
een prachtig patroontje 
in de mail.

Je zou zo je stof en borduurgaren
willen pakken en beginnen.


Maar die moet voorlopig 
even wachten.

Mijn eerste vier ornamentjes
zijn geborduurd...

Gisteren heb ik de laatste steekjes
van het ornamentje
hierboven geborduurd.

Met iets meer eigen inbreng
dan bij de anderen.


De eerste valt wel een beetje 
buiten de serie...
- vind ik -
... mét of zonder toren.

Maar ik ben wel blij 
met mijn persoonlijke toevoeging.


Vanmorgen zijn er bij deze
nog twee kleine sneeuwvlokjes
bij gekomen.

Eén in de plaats van een ander...
en één als opvulling.

Het is verbazend 
wat voor een grote impact
kleine veranderingen kunnen hebben.


En soms pakt een verandering 
minder goed uit...

De zangbundel van meneer
had ik heel eigenwijs
dezelfde kleur als die
van de dames gegeven.

Maar de ontwerpsters
hadden het goed gezien...
iets donkerder is toch mooier.

... *Ü*...


Dit tafereeltje heb ik gisteren
ook helemaal afgemaakt.

Het pakje en de sneeuwvlokken
ontbraken nog.

En dat maakt zo'n verschil!!!


Net als de brievenbus
die hier een kerstkrans
heeft gekregen.

En gewoon tekst 
in mijn eigen moedertaal...
... *Ü*...

Mijn vingers jeuken om 
met ornamentje 7
te beginnen...


Maar er ligt hier nog een vest
die ik graag af wil maken.

En morgen hebben we de
 laatste bee van dit jaar...
daar moet ik ook nog wat
 voor voorbereiden.

En zo zijn er nog meer dingen...
dus laat ik dit keer vooral wijs zijn.

... *Ü*...

Ohhhh.... vergeet ik bijna te vertellen
wat er vandaag in het pakje zat!

Borduurgaren in de kleur
Turkish red.

Fijne dag allemaal!!!

XXX

2 opmerkingen:

Karen - Quilts...etc. zei

the ornaments are all so very nice!

Truus zei

Je hebt idd gelijk dat het 1e ornamentje minder goed bij de andere past. Maar wie weet komt er nog een patroon waardoor het er toch bij past.
Je bent maar druk met alles wat er moet gebeuren...lol
Maar herken het wel-- wil vaak teveel en vind teveel dingen leuk.
Gezellige Bee morgen
groetjes, Truus uit Drenthe