donderdag 5 januari 2023

Een nieuw jaar... een nieuw projekt...

In dit nieuwe jaar
wil ik je graag een 
prachtige oude nieuwjaarswens
toewensen...


H E I L   E N   Z E G E N

Dat dromen mogen uitkomen
en dat het je goed mag gaan...

- - - 

De eerste dagen in het nieuwe jaar
verlopen hier meestal rustig.

Er is zelfs niet veel geborduurd.

Maar gisteren vond ik het welletjes
en ben ik een nieuw breiprojekt begonnen!!!


Je ziet zo nog niet veel...
... maar het matched zo mooi 
met mijn laarzen...
... *Ü*...

En die laarzen... 
daar was ik de dagen na kerst
heel erg blij mee.

Want vorige week ben ik
 gigantisch door mijn enkel gegaan...
... en deze stappers waren de enige
die ik nog aan kon.


Het lopen ging elke dag wat beter
en na een paar dagen
ging het traplopen
ook weer enigszins.

Dit weekend was ik iets te enthousiast
en dat merkte ik pas in de loop
van de maandag.

De afgelopen dagen iets meer rust gehouden...
want er zit nog steeds
een behoorlijke bloeduitstorting 
op mijn voet
 en de enkel is ook nog steeds dik.


Mijn dagelijkse schermtijd
was veel te hoog
en er lagen hier al even wat bolletjes
voor een deken.

Daar heb ik een leuk patroon
voor gevonden.


Het was nog een gepuzzel
hoe ik dat ging doen...
... want ik gebruik een dubbele draad
en naalden van 9 mm.

Daar passen niet zoveel steken op.


Dus wordt de deken in twee delen gebreid.

Die zet ik dan later
weer netjes aan elkaar.


Ik ben blij met het patroon...
een dubbele kabel
die verspringd...


Het patroon is geschreven tekst...
...daar maak ik 
liever een schema van.

Dan begrijp ik wat ik doe!


Wanneer je op het schema klikt
kun je het wat beter zien.

Het patroon is van 


Gisteren zijn de eerste twee bolletjes
weg gebreid...
... nog achttien te gaan.

XXX

4 opmerkingen:

Karen - Quilts...etc. zei

pretty knitting! and I think you hurt your foot? google translator doesn't always do a good job - the boots are to help stabilize your ankles I think from an injury? I hope it is better soon

loulee zei

Beautiful knitting. I hope your ankle gets better soon.

Coby Breitner zei

Wat een gezellig blog. Nou ook de beste wensen en ik zou zeggen een gezond 2023!
groetjes Coby

Dientje zei

Ook nog de beste wensen voor 2023. Wat ziet je breiwerk er al uitnodigend uit. Prachtig, ik wil er al onder kruipen. Groet, Dientje