maandag 5 juni 2023

Nog zo'n schat...

Wanneer er in een familie niemand is
met liefde voor dit soort handwerkjes
ben ik extra blij wanneer ze op
mijn pad komen.


De maakster is Johanna Baerveldt...
... geboren in Aalsmeer.

Zij heeft in ieder geval een zoon gekregen...
de vader van de vrouw
waar ik dit lapje van kocht.

Waarom die T van Baerveldt
 op deze lap ontbreekt
is mij niet bekend.


Wanneer ik ga zoeken
op het internet
kom ik wat meer te weten
over Johanna.

Ze is geboren op 11 november 1893.

De betekenis van de datum
op dit borduurwerkje 
heb ik nog niet kunnen achterhalen.

Ze was toen 10 jaar. 


Gemaakt in een tijd
dat het maken van stersteekjes 
voor meisjes een vaardigheid was
die ze geacht werden te beheersen.

Hoe de maakster dacht 
over dit borduurwerkje weet ik niet...
maar ik ben er heel blij mee!

XXX 

1 opmerking:

Yolanda zei

Wat een geweldig "lappie".... en de afhechtingen of oversteek zo zichtbaar, ontroerend voor zo'n klein meisje <3