zaterdag 30 september 2023

Mijn september sampler...

De maand september
is hier voorbij gevlogen.

Wat zijn we verwend 
met een prachtige nazomer.

Ook deze week was ik
regelmatig op de boot te vinden.

Er waren nog wat klussen (klik) en (klik)
die we maar gedaan wilden hebben.

En dat is gelukt.


Tussen al die bedrijvigheid door
is er ook geborduurd.

Het zwanenmeer is niet af gekomen...
maar daarvoor is de rechterkant
wel wat meer opgevuld.


Iemand attendeerde mij erop
dat de bloemenvaas linksboven
nog niet helemaal af lijkt.

En dat klopt.

Ik gebruik andere kleuren 
dan het patroon aangeeft...
en dat is soms zoeken.

Wat bij mij dan werkt is
het even aan de kant leggen
en met wat anders verder gaan.


Hetzelfde overkwam mij met het zwanenmeer.

Ik had grote twijfels over de kleur van het water
maar uiteindelijk is het lichtblauwe kleur geworden.

Daarna had ik een mooie kleur 
voor de jongen gevonden
maar liep ik vast bij de accentkleur.

De kleur die je hier ziet wordt het niet...
het zal veel subtieler zijn.

Omdat met een lichtere kleur 
de moederzwaan dreigt weg te vallen
wordt ze in dezelfde kleur als de jongen geborduurd.

Dat betekent dat ik voorlopig weer even door kan.


Het gaat heel wat langzamer
met al die uitdagende beslismomenten.

Morgen is september sampler 
al weer voorbij.

Ik neig ernaar om in oktober
met de onderste rand verder te gaan
totdat die af is.

En dan afwisselen met elke dag 
een paar draadjes (klik) quilten.

XXX

2 opmerkingen:

Karen - Quilts...etc. zei

very pretty - it sounds like you had a good month to be in the boat

Arish zei

Te está quedando muy, muy bonito. BESICOS.