dinsdag 3 september 2024

De pronkrol...

Hoe is het daarmee???

Rustig.... héél rustig...
...*Ü*...

Tja... het was vooral heel veel breien
deze zomer.

Maar ik kan je wel iets laten zien
wat ik heb gedaan voor het breivirus echt toesloeg.


Dit gebreide lapje
met mijn initialen
en een prachtig opengewerkte sierrand.


Het is deel 7 van de pronkrol
die Jookies (klik) ooit heeft ontworpen.

Hier (klik) kun je mijn berichten
over de pronkrol lezen.


Een vergelijkbaar plaatje
 liet ik zien in mijn laatste berichtje (klik)
over de pronkrol.

Waren er toen twee vakkenlapjes gebreid...
... nu zijn het er drie.


Na wat tellen en rekenen
borduurde ik mijn initialen
op het lapje.

Wat een metamorfose ondergaat
zo'n lapje.

Het komt ineens tot leven.


Het vakje met de open sierrand
is ook helemaal naar mijn zin.

Ik heb eerst wat steken geminderd 
omdat je voor elke open rand 
een steek gaat meerderen. 

Nu blijft het vakje
 bijna even breed als de andere vakjes.

XXX

Geen opmerkingen: