donderdag 8 oktober 2009

Er even heerlijk uit...

Gisteren was ik er even heerlijk uit. Een ochtendje in Hall stond op de agenda. Eerst een vriendin opgehaald en samen die kant opgereden. Het regende en het weer oogde guur. Heerlijk om dan in de keuken van Bep te zitten en te freubelen aan een nog onbekend werkje. Zo guur als het eruit zag. Zo warm was het nog voor deze tijd van het jaar. Zelfs de vogels leken wel wat van slag. De hele ochtend konden we genieten van hun gefluit.

Maar in die keuken zitten... dat was inderdaad heerlijk. Woonkeuken moet ik eigenlijk zeggen. We waren wat vroeg en de schrik sloeg me om het hart. Geen andere auto's te zien. Had ik het fout? Eerst maar eens kijken of Bep zelf wel thuis was. Dat zat gelukkig wel snor.

Ik kom altijd ogen te kort. De gezellige schouw. De leuke handwerkjes die je overal tegenkomt. Daarbij de gastvrijheid van Bep.

Hier zijn we mee bezig geweest. De stitchery heb ik thuis nog even in een koffie/thee badje gedompeld. Wat kruiden erover gestrooid. In de oven. Daarna wrijven om de kruidenpoeder goed te verwijderen. Weer wat met koffie en thee nat gemaakt omdat ik het te vintage vond worden. Of beter gezegd. Het zag er nu wel heel erg smoezelig uit. Het werkje 's middags in mijn eigen keukentje op de vensterbank in de zon goed laten drogen. En nu staat-ie te pronken op de lambrizering. Straks gaat-ie even de kast in totdat het echt kerst is.

6 opmerkingen:

greet's foto's zei

wat een schatje is dat,heel lief voor de kerst. gek he dat we weer met de kerst bezig zijn,maar ja ,het is ook zo gezellig. ik maak ook stitcheries,heel veel trouwens,ben zoin 1996 begonnen,want toen lag ik op bed, vanwege een auto,ongeluk.

groetjes oma nijn

Mascha zei

Deze is echt erg leuk. Jammer dat het nog geen kerst is.
Groetjes Mascha

Anita (Sniet) zei

Heel erg leuk. Die springt denk ik op tijd uit de kast.

Annelies zei

Wat is dit leuk geworden !!

Monique zei

O wat een schatje!!

Kun je misschien iets specifieker uitleggen hoe je dat verouderen hebt gedaan? Ik heb me het *** gezocht naar een filmpje of iets dergelijk sop internet, maar alles wat ik kon vinden voelde voor mij allemaal niet zo heel erg vertrouwd. Ik wil er graag mijn laatste stitchery mee verwerken, maar durf nog niet echt... :o(

Willy zei

Lief boompje is het.