maandag 23 november 2009

Drukke dagen...

Van mijn voornemen om aan de slag te gaan met het schaap van Bep is niets terecht gekomen. Dit weekend was het feest bij ons met de daarbij behorende drukte. Manlief was vorige week jarig en deze week is het mijn beurt. Gelukkig konden onze beide meiden er ook bij aanwezig zijn.
Maar...feest betekent zaterdagochtend boodschappen doen. 's Middags druk aan het bakken en braden geslagen. Appeltaart, brownies, amandel-kaneelkoekjes, gehaktballetjes, kippekluifjes. Aan het eind van de middag begonnen mijn voeten te protesteren.

Zondagochtend thuis gebleven en verder gegaan met de voorbereidingen. Miniquiches maken. En dé taart voorgesneden én voorgeproefd. Dat was een spannend klusje. De taart was namelijk het resultaat van een geweldige "taartenworkshop" die ik donderdag van mijn vriendin heb gekregen als vervroegd verjaardagskado.


De taart was nog prima. En dan de smaak. Mmmmmmmm...nee, niet van Mora, maar van Mona. Een heerlijk stroopwafeltoetje is tussen de cakelagen gebruikt.

De meiden hebben samen de sandwiches en nog wat laatste hapjes verzorgd. Daarna even heerlijk tutten. Om half drie zou het feest beginnen. Op het laatst toch nog even een tandje bij moeten zetten, maar precies op tijd was alles af. De tafel gedekt. De koffie en thee gezet. De kopjes stonden klaar. En... daar kwam de eerste gast al.

Het was een gezellige drukte met onze familie om ons heen. Vorig jaar hebben we het zonder hen moeten vieren. Gelukkig waren er toen ook lieve mensen die ons met hun gezelschap veel plezier hebben gedaan. Meer hierover kun je hier en hier lezen. Als ik alles zo terug lees lijkt het bijna onwerkelijk.

Aan alles komt een eind en ook deze dag ging veel te snel weer voorbij.

Geen opmerkingen: