dinsdag 13 november 2012

Adventskalender sjaal 2012...

De crisisbreirol is bijna af. En dat is misschien maar goed ook! Want op 1 december start Kristin Benecken van Wollkistchen met de adventskalender sjaal van 2012.


Hier kan nog best een breirolletje bij had ik zo gedacht.

Ik denk dat ik weer zo'n 47 steken ga opzetten. Dat ligt een beetje aan het eerste patroon. Het is elke keer wel even zoeken naar een goede verdeling van de steken.

Maar vanaf 1 december dus elke dag een nieuw patroontje. Dit jaar wil ik voor het eerst  echt elke dag mee breien. In de hoop dat op 1e kerstdag mijn verzameling een breirol rijker is...

Ik ben benieuwd wie het nog meer aandurft. Zelf vind ik het altijd een hele uitdaging om alleen van de tekening en beschrijving het patroon te zien ontstaan.

Ik weet dan ook nog niet of ik foto's op mijn blog laat zien... Misschien niet zo leuk voor de andere deelnemers als de verrassing eraf is...


Wie durft nog meer de uitdaging aan?

Hier even klikken en je leest wat je allemaal moet weten.

Er is ook een Ravelry Group. Even hier klikken. Je moet je wel aanmelden als je nog geen account hebt.

Op de Ravelry Group wordt in het Duits en Engels met elkaar "gesproken".

Ik ben al even wezen "buurten" en volgens mij is het een gezellige groep. Dat kan ook eigenlijk niet anders met allemaal breiliefhebbers.


Is Duits en Engels niet jou ding, dan mag je hier ook vragen hoor. Zolang jullie niet met z'n allen tegelijk komen moet dat lukken dacht ik zo.

Je mag zelf  kiezen welk materiaal je gebruikt voor de sjaal. Ook in deze sjaal worden weer kralen verwerkt. Maar dat is natuurlijk niet verplicht.

Ik ga weer voor een breirol. Katoen en breinaalden liggen al in hun mandje te wachten...

10 opmerkingen:

Françoise zei

Hoi Annelein,

Ik ga ook mee doen en dan ook voor de breirol....zag ook nog de adventsshawl van 2011...die dan nog maar even bewaren. Nog even wat garen scoren op de handwerkbeurs in Arhnem, dan ben ik startklaar!

Annelies zei

Ik weet niet of ik de tijd heb. Kan natuurlijk ook gewoon doorgaan aan het einde van deze breirol.

Anoniem zei

Het lijkt me erg leuk om te doen,maar.....moet nog zoveel doen!
Het kan altijd later natuurlijk.Elke keer als er een breirol langs komt,zie ik de breirol van mijn Moeder voor me.Als kind ben ik daar al eens mee begonnen,maar ben het helaas kwijt geraakt bij een verhuizing.Het staat zeker in de planning om te doen.
Jij veel plezier met het breien van de adventsrol.
groetjes,Truus uit Drenthe

Willy zei

Eerst deze afmaken. Ik ben nog achter en die van Jookies staat nog in de wacht. Van mij mag je de updates plaatsen wie weet krijg ik dan toch de kriebels om te beginnen.

Noor zei

Ik ga voor mijn derde adventshawl, leuk ik ben benieuwd! ik heb vorig jaar een smaller exemplaar gebreid en misschien ga ik dat dit jaar ook doen. Ik heb 600 meter Filisilk van Zitron met kraaltjes klaarliggen.

Hilda zei

Ooooooooooo leuk!!!! Ik schrok gisteren al, heuhhhh laatste patroon van de breirol, neeeeeeeeeeeeee niet leuk.
Maar we gaan met een nieuwe beginnen. Hoewel de adere nog niet af is, brei de patroontjes namelijk in een andere volgorde hihihi.

Groetjes hilda

PS Oooooooo ik vind het (gebreide)jurkje op het stapeltje wel heeeeel gaaf. Ben smoorverliefd!!!!!

Elizabeth zei

Ja, ik ga er ook voor! Ik vind dit een lekkere uitdaging om elke dag een stukje te breien..
De crisisbreirol is nog niet af, ben nog maar bij patroontje 10, maar dat hindert niet. Meteen een goede stok achter de deur. Elke dag een half uurtje breien en je komt een eind.
Ja, ik vind het helemaal leuk!

lia zei

Ben nog nooit aan een breirol begonnen. Maar na jaren nauwelijks gebreid te hebben ga ik nu meedoen aan de adventsjaal. De wol heb ik net besteld: Noro Sekku, heel veel kleurtjes. Hopelijk is mijn duits goed genoeg om het patroon te volgen. Spannend. Bedankt voor de link in je blog hiernaar. Groeten Lia van den Brand

Sonja - Headict sjaals zei

Had er eerlijk gezegd tot nu toe nog nooit van gehoord "adventskalender sjaal breien". Maar wat een leuk idee :)

Sonja - Headict sjaals

Ennadien zei

Ik doe voor het eerst mee en geniet! Tuurlijk hebben we het druk, maar doordat het steeds kleine stukjes zijn die je breid is het even een time out momentje p de dag.