zaterdag 4 mei 2013

Nieuwe kleertjes en een dekentje...

Hebben jullie ook zo genoten van alles rondom
 prinses Beatrix en koning Willem Alexander.
Ik wel. Al was het een dagje later.

En hoe het met jullie was weet ik niet.
Maar ik kon het niet droog houden.


 Deze week is er gewerkt aan een nieuwe kleertjes voor twee beren.
Dat was wel nodig.
Niet voor de beertjes... maar voor mij.

Ik heb nog geen nieuw project.
En als ik dan een paar dagen niet handwerk wordt ik wat rusteloos.

Er is een lief hemdje en broekje gebreid.
En een klein jurkje.

Ook zin om te beginnen?
Het patroon van het hemdje en broekje vind je hier (klik).

Naschrift: Patroon is niet langer gratis verkrijgbaar.


En weet je wat zo bijzonder is.
Alles zit in elkaar.
De draden zijn afgekant.

Voor mij een hele prestatie.
Meestal blijft het maanden ergens onaf liggen.


En ik moet zeggen... dit bevalt goed.
Vandaag alleen nog op zoek naar ieniemienie knoopjes.

Gisteren heb ik opnieuw steken op de pen gezet voor een bijpassend berendekentje.


Vanmorgen heb ik in het zonnetje de laatste steekjes gebreid.
Ook hier zijn de draadjes netjes afgehecht.
Ja,ja... ik leer het nog wel.

Zo... nu maar eens kijken waar ik zo aan ga werken.

Waar zijn jullie mee bezig?

14 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een leuke kleertjes heb je gebreid voor je beertjes.En de wonderen zijn de wereld niet uit,dat zie je maar-alles gelijk afgewerkt!
En ja,ik moet ook altijd even wat traantjes laten bij zulke gebeurtenissen!
Ben nu weer begonnen met borduren voor de letterbakSAL.
zonnig weekend
groetjes,Truus uit Drenthe

Marion zei

Ook ik heb menig traantje laten vloeien, ik kan het gewoon niet droog houden hihihihi. Het was een prachtige dag. Mooie kleertjes heb je gebreid voor je lievelingen.

Fijn knutselweekend.

Groetjes van Marion

Anoniem zei

wat een mooie kleertjes. Je zou in plaats van knoopjes, kleine parelkraaltjes kunnen gebruiken.
Succes verder !

Groeten Willy

Hobbyrita zei

Zo schattig met hun nieuwe kleertjes, ze zien er prachtig uit en nostalgisch gekleed, altijd mooi :) toch voor mij.
Bedankt om ons de link te geven, ik ga er zeker eens gebruik van maken binnenkort, heb zelf ook veel beren en de meeste zonder kleren :(
Groetjes, rita.

marcella zei

ik heb het patroontje maar opgeslagen voor het geval ik ooit even niets te doen zou hebben :)
Ik denk dat kleindochter Sophie er wel blij mee zou zijn. Waar ik mee bezig ben? de afronding van mijn Huswif.

Elza zei

Fijn de beertjes in de kleren,ik ben een poging aan het doen om het hartjes quiltje door te pitten.
En nog wat borduursteekjes zetten.

nilda zei

Não falo sua língua, mas consigo apreciar seus lindos trabalhos.
Parabéns!
beijoca Nilda
http://meucantin5.blogspot.com.br/

Jeanny zei

Je hebt de beertjes leuk aangekleed, ziet zo lief uit in wit!

Annemieke zei

Ze zien er weer netjes uit. Grappig zijn gebreide, witte kleertjes. Ik blijf ook altijd graag met iets bezig en moet ook even weer iets (ouds) oppakken. Denk dat het mijn kompassen worden. Of een beertje die al lang in delen klaar ligt...
Groetjes
Annemieke

Evelyne zei

Wat een lieve kleertjes voor je beertjes.
Ik vind het jurkje zoooo leuk!
ja, het was een prachtige dag, ik heb er ook van genoten, ja ook met een traan!!!
Ik heb te weinig ruimte om te vertellen waar ik allemaal mee bezig ben.
In ieder geval met mijn Marquoir want er moet ook eens iets afgemaakt worden.

Fijne week verder en groetjes, Evelyne

Guusje, zei

Wat een leuke kleertjes ook zo leuk om te doen en maken. Ik ben met van alles bezig vooral met afmaken voordat ik me weer in iets nieuws stort,

sweetpea family zei

So pretty x

Carin zei

Wat ontzettend leuke nieuwe kleertjes heb je gebreit !!!

Ik ben bezig met een quilt af te maken die al heel lang ligt.

Joyce zei

Wat ik aan het doen ben?
Ik zit te genieten van je prachtige breisels!!
:o))