dinsdag 21 maart 2017

Mooie sierrandjes...

Het is bij mij vaak
hollen of stilstaan...
 
Na het borduren van de rand (klik)
ging ik vrolijk verder
met het toevoegen
van nog wat versieringen.

 
Eerst werd de
blauwe bobbeltjesrand
geborduurd.
 
Het ziet er zo wat rommelig uit.
 
Waarschijnlijk omdat ik
een dubbele draad heb gebruikt.

 
Maar als je het netjes omvouwt...
zie je daar eigenlijk niets meer van...*Ü*...
 
Och... en zo'n blauw doorrijgje
doet het ook altijd wel aardig.

 
Tussendoor werd er nog
een vakje gevuld.
 
En als laatste de rand
naar binnen vouwen
en met een rijgdraad vastzetten.
 
Dit zijn allemaal foto's van een
paar weken geleden...

 
Op de woensdag bee werd
de lap al uitgebreid "bewonderd."
 
En ook tijdens het borduurweekend (klik)
viel de lap in de smaak.
 
Daar wordt ik altijd wel
een beetje verlegen van...*Ü*...
 
 
Wat je toch allemaal kunt maken
van een eenvoudige lap linnen.
 
Sinds zaterdag zijn er
weer eens wat vakjes geborduurd.
 
En als ik dan eenmaal weer bezig ben...
tja... dan toch ook maar beginnen
met hele kleine steekjes.
 
 
 
Want die zoom moet ook
netjes worden vastgezet.

Nog een klein stukje en dan kan
ik jullie het resultaat laten zien
van al dat "harde werken"...*Ü*...
 
xxx

9 opmerkingen:

Dientje zei

Ziet er mooi uit met het randje. Geeft direct een ander aanzien. Groet, Dientje

Marjan zei

Wat ben je lekker bezig! Mooi dat 'vouw'randje 👍
Groetjes weer

Haak en Pen zei

Wat een prachtig engelen geduld..
Fijne dag, Manon

BezigeBijMirjam zei

Mooie afwerking, dat randje!

Anoniem zei

Heel mooi. Groetjes Wilma

Guusje, zei

Wat wordt het vakje per week mooi. Je Huswif vind ik ook al zo mooi worden.

Country Laura zei

Bellissimo ricamo!
Ciao
Laura

Yolanda zei

Prachtige afwerking... weet je ook hoe het blauwe vouw steekje wordt genoemd? Ik zou het graag eens uitproberen op een proeflapje. het lijkt me niet makkelijk die open randjes maar wil me er wel eens in gaan verdiepen.

Hillbilly zei

ik val haast in katzwijm hier, vind het zooooo mooi ,zo creatief gemaakt....