woensdag 18 oktober 2017

Doorzetten...

Het dekentje voor Nora
groeit en groeit.
 
De kleine rondjes hebben
er een rand bij gekregen.
 
 
Allemaal vrolijke kleurtjes
die passen bij een klein meisje
die zoveel vrolijkheid brengt.
 
 
Dit zijn de eerste twaalf rondjes
die af zijn. 
 
Bij de volgende rand zie je pas goed
hoe mooi die middelste rand is.
 
Allemaal kleine bloemetjes.

 
Maar bij die twaalf is het niet bij gebleven.
 
Ik kan met de vier kleuren die ik heb
vierentwintig verschillende kleurencombi's maken.
 
Daarvan heb ik nu twee series.

 
Een derde serie kan ik zeker nog maken
met de katoen die over is...
 
... en misschien zelfs nog een vierde...
 
Ik heb nog geen idee hoe groot
het dekentje wordt.

 
Maar nu even niet haken maar
eerst een ander klusje...
... het afwerken van draadjes...
 
Normaal bewaar ik dat
 voor momenten waarop ik wel graag
 mijn handen wil gebruiken
 maar het niet te ingewikkeld moet zijn.
 
Maar nu wil ik het anders aanpakken.
 
Ik wil af van projektjes
die mega lang blijven liggen.

 
Afmaken waar je mee begint
is nu mijn motto.
 
Met het borduren is mij dat
dit jaar goed gelukt.
 
Dus worden er nu braaf draadjes weg gewerkt.
 
Er zijn er drie af van de achtenveertig...
Dus nog heel wat te gaan.

 
Ik ben benieuw of het mij lukt deze bolletjes
en de haaknaald te negeren.
 
Dat zou heel bijzonder zijn.
 
Maar voorlopig hou ik het vol...
...*Ü*...
 
Fijne dag!
 
xxx

6 opmerkingen:

Haak en Pen zei

Wat een heerlijke kleurtjes! Goed dat je volhoud, want ze zijn te lief om te stoppen...

Truus zei

Succes met het afwerken van de draadjes.
Dit wordt een vrolijk dekentje voor je kleindochter.
Gezellige dag
groetjes, Truus uit Drenthe

Happy Earl Grey zei

Het in elkaar zetten is nog het meeste werk, maar het zit er nu al mooi uit. Groet El

Wilma Kuin zei

Leuke rondjes!! 😄

Annelies zei

Wat lijkt me dat leuk om te doen en zo fleurig !

Marlien zei

Dat ziet er vrolijk uit!

Ik haak de eindjes meestal gelijk mee.
Dat scheelt veel saai werk achteraf.