vrijdag 8 juni 2018

Een emotionele dag...

Wat een beetje blijft liggen...
... nu ik zo lekker aan het patchen ben...
... is mijn breiwerkje.


Na het jurkje (klik) 
werden er nieuwe steken opgezet.


Dit keer werd de rand
gelukkig niet zo lang... *Ü*...


Ik vind het altijd een uitdaging
om zo'n patroon goed te krijgen.


Maar gelukkig...
het werd toch echt 
een heel klein babysokje.

Perfekt passend bij het jurkje.

Het in elkaar zetten van het
jurkje en sokje laat nog 
heel even op zich wachten.

Maar het komt goed...*Ü*...


Vandaag wordt er regen verwacht
en is het gelukkig niet meer zo warm.

Er staat een grote opruimklus
op het programma in mijn vaders huis...
... hij is samen met zijn vrouw
 verhuisd naar een appartement.

Niet alleen de klus is groot
maar ook de daarbij horende gevoelens.

Straks heb ik heel even het huis voor mijzelf...
... afscheid nemen van mooie herinneringen...

... aan de tijd dat het werd bewoond door ons gezin...
... aan de tijd dat mijn lieve mams daar nog was...

...Zo wil ik het huis in gedachten houden...

Terwijl ik dit schrijf lopen mijn ogen vol...
... het wordt een emotionele dag...

xxx

16 opmerkingen:

Hilly Nicolay zei

Geniet van de herinneringen en sterkte, het is toch moeilijk.

Anoniem zei

Afscheid nemen van je ouderlijk huis blijft moeilijk, hoe lang je er ook al uit weg bent. Bewaar de mooie momenten.

Quilting Moesje zei

Sterkte hoor !
Ook fijn dat je lieve herinneringen aan je moeder hebt en toch nog lang je ouderlijk huis kon bezoeken :o)

Annelies zei

Sterkte ! Ik had hetzelfde toen mijn moeder, die bijna een jaar geleden is overleden, naar een verzorgingshuis moest.

Ageeth Dorsman zei

Och, lieverd... heftig, hoor. Ik begrijp je gevoelens heel goed. Neem de tijd om helemaal alleen de mooie herinneringen van je ouderlijk huis te koesteren. Sterkte.
Liefs van Ageeth.

Joke zei

Ja, dat is heel erg heftig. Snuif alles nog even goed in je op en neem de goede herinneringen mee. Liefs!

Aaltje zei

Heel veel sterkte, ik weet wat het is. Aline van Dijk

Truus zei

Fijn dat je zo nu en dan even alleen bent om in alle rust de indrukken te verwerken van het verleden.
Probeer aan de fijne en goede herinneringen te denken.
Sterkte met het uitruimen en uitzoeken van alle spullen.
dikke knuf
groetjes, Truus uit Drenthe

marga zei

Herinneringen kunnen mooi zijn maar ook pijn doen.
Ik wens je veel sterkte toe.
Groeten'.
Marga

Ineke zei

Sterkte er mee, altijd even slikken, al die herinneringen. Sokje gaat zeker bij het jurkje passen.
Fijn weekend

BezigeBijMirjam zei

Afscheid nemen is vaak zwaar. Koester jouw herinneringen.🤗

AnitaA zei

Sterkte!

kaneeltje zei

Fijn dat je de tijd nam om in je eentje afscheid te nemen, iedereen heeft toch persoonlijke herinneringen.
Jammer dat er weer een hoofdstuk afgesloten wordt, sterkte!

Our photos zei

Ik wens je heel veel sterkte.
Groetjes, Sonnja

Chookyblue...... zei

Juud wrote a comment back to you on my last blog post ......... We had drinks last night...... I can't reply to your comments as you are no reply they bounce back to me .......
Always mixed members when your home as you knew it goes ....... Hold onto the good ones .....

Chookyblue...... zei

Woops the last bit.....
Always mixed memories when your old family home goes....... Hold onto the good memories......