donderdag 11 oktober 2018

Zonnestralen en breiwerk...

Wat hebben we een mooi najaar.

Elke dag geniet ik van 
de warme zonnestralen. 

Toch heb ik mijn breipennen 
maar weer tevoorschijn getoverd...

... en werd de laatste week van september
een beginnetje gemaakt met
een babydekentje.


We hopen begin volgend jaar 
ons tweede kleinkind te verwelkomen.

Maar het kan zomaar ook eerder komen.

En dan wordt deze oma
toch wel wat onrustig... *Ü*...


Maar... zul je denken...
ik zie helemaal geen babydekentje.

Ik zie een muts, wanten en een colletje...

Ja... ik kan hier natuurlijk nog niets
laten zien...

...want stel dat de mama van de kleine
meekijkt... *Ü*... 


Dit setje heb ik vorig jaar gebreid
voor kleine Nora.

Ook nog een grijze maar dat is
iets voor een andere keer.

Volgens mij heb ik deze witte
 hier nog niet laten zien.


Het mutsje heeft hetzelfde patroon
als de roze van het jaar daarvoor.

Alleen is de bovenkant recht...
... met kleine pluimpjes...

... en met flapjes die de oortjes
 zo lekker warm houden.


Hier (klik) en hier (hier) kun je 
mijn berichtjes lezen
over dit rose setje.


Het colletje is van Drops (klik).

De naam van het patroon
klinkt zo lief...
... Lille Lisa...

Het was zo leuk om te breien.

En zoveel praktischer dan 
een sjaal.

Haar nekje bleef lekker warm.


De wantjes zijn een eigen ontwerp.

Eigenlijk hetzelfde als de roze
maar nu met duim.

De mama van Nora heeft
gevraagd of ik voor deze winter
een beanie wil breien.

Eerst nog een haakwerkje afmaken
en dan worden de steekjes voor
een beanie opgezet.

Ben jij aan het breien 
of haken?

19 opmerkingen:

Marie-Louise zei

Dat kolletje is echt te leuk voor worden. Ik heb het nog nooit gezien op die manier. Heel leuk!

Jeanny zei

Schattig, vooral dat colletje!

Het lieve leven... zei

en zo lief in het wit...echt een mooi setje! Ik ben een poncho aan het haken...bijna af :)

Het lieve leven... zei

oh ja...en wat een fijn nieuws...weer oma! Gefeliciteerd!

Ageeth Dorsman zei

Dat is prachtig nieuws, dat je weer oma mag gaan worden! Het is zo'n spannende, maar ook unieke, liefdevolle periode, die zwangerschap. En voor ons quilters/breisters/borduursters een mooie aanleiding om iets superschattigs te maken natuurlijk!
Groetjes van Ageeth.

Annelein zei

@ Marie-Louise,
Ik had het ook nog nooit gezien maar vond het super praktisch.

Annelein zei

@ Jeanny,
Dank je Jeanny.

Annelein zei

@Petra,
Ook erg leuk. Laat je het nog eens zien op je blog?

Annelein zei

@ Ageeth, zo'n prachtig quilt als die van jou gaat mij niet lukken. Maar die lieve kleine projektjes zijn zo leuk om aan te werken.

Annelies zei

Wat een leuk nieuws. Leef je heerlijk uit met leuke handwerkjes.

BezigeBijMirjam zei

Wat leuk om weer oma te mogen worden. Dat wordt extra genieten. Een beanie? Dat zoek ik op!🤗

Ineke zei

Mooi nieuws, een wonder blijft het nog altijd!
Erg mooi, al die witte kinderkleding, zo lieflijk en teer!
Veel plezier in het maken van alles voor de kleine!

Annelein zei

@ Annelies,
Ga ik doen 😊

Annelein zei

@ Mirjam, een beanie is gewoon een ouderwetse muts 😉. Het is in om hem een beetje extra ruimte gegeven wat zorgt voor de beanie- look. Deze oma gaat graag met gaar tijd mee 😊

Annelein zei

Dank je wel Ineke

Guusje, zei

Wat een geweldig nieuws en wat lief allemaal. Veel succes en plezier met het maken. Ik brei, borduur en haak op dit moment. De brei en haakwerken zijn kerstcadeautjes dus die kan ik ook nog niet laten zien.

Truus zei

Gefeliciteerd as oma!
Heerlijk je weer uitleven met het maken van zo'n prachtig setje en dekentje!
Geen brei of haakwerk nu maar bezig met een geboortelapje borduren in opdracht.
Gezellige zondag
groetjes,Truus uit Drenthe

kaneeltje zei

Wat leuk weer vol verwachting, gefeliciteerd!
En wat een geluk heeft jouw kleindochter met zo’n handige Oma, prachtig!
Ik haak en brei niet (graag)....

Willy zei

Hej Willeke, wat een mooi nieuws. Vandaar dat het zo stil is op je blog. Deze setjes zijn erg leuk en heerlijk warm. Veel plezier met de werkjes waar je mee bezig bent. We gaan het hier over een poosje allemaal wel zien. Lieve groet,