vrijdag 5 april 2013

Vakantie souvenier...

Het is al weer heel wat jaartjes geleden dat wij met onze meiden
een paar vakanties in Frankrijk hebben doorgebracht.


En van één van die vakanties heb ik dit borduurwerkje
 als souveniertje meegenomen.

Gekocht in een heel leuk klein handwerkwinkeltje in Sable d'Olonne.

Met het struinen naar mijn berespullen (klik) kwam ik het weer tegen.

Maar ik moest nog even wachten.

Want de oude dame (klik) en de dame van stand (klik)
hadden allebei nog een klein beetje verzorging nodig.

Niet dat ze zeurden of zo.
Dat moet je vooral niet denken.

Vanmiddag heb ik het pakketje open gemaakt en de inhoud
 eens goed bekeken.

Ik kan merken dat ik fijner ben ga borduren want het bijgeleverde linnen
 vind ik wel wat aan de groffe kant.

Dus eerst maar eens in mijn voorraad gekeken wat er allemaal ligt.


Het lapje onder het telpatroon komt uit mijn eigen voorraad.

En nu ga ik zo meteen een heel vervelend maar o zo belangrijk klusje klaren.
De stof tellen en kijken of het op het door mij uitgekozen lapje past.

Duimen dat het gaat lukken.

Anders moet ik nog eventjes wachten...
en daar ben ik helemaal niet goed in...*Ü*...


En weet je wat zo leuk is.

Dit is volgens mij het eerste borduurwerkje dat ik zag met een charm.
Alleen wist ik toen nog niet dat het zo heette.

En de drie lapjes bovenin... die worden op aparte stof geborduurd
 en later op het borduurwerk vast gezet.

Het zal ook even wennen zijn... borduren met meer dan één kleur.

Hoe het allemaal verder gaat... dat kun je binnenkort hier weer lezen.

Allemaal een fijn weekend gewenst!

20 opmerkingen:

Tania zei

Wat een leuk werkje! Tof, dat die lapjes apart worden gemaakt. Kijk al uit naar je vorderingen.

.♥.Gaby.♥.Homestyle.♥.. zei

Wat een Prachtig♥ borduurwerkje heb je gekocht ..;))
heel apart hoor met die mooie kleurtjes.;))
Wens je fijn tellend☺ weekend♫ Liefs Gaby..♥

Anoniem zei

Ik snap dat je meteen wil beginnen met borduren bij het terugvinden hiervan! Leuk dat je ook kan merken dat je steeds fijner gaat werken.. Fijn weekend :)

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat een schattig borduurwerkje. En zo apart met die charms en opgenaaide lapjes. Als je eenmaal fijner bent gaan borduren, is het gewoon vreemd om weer groter te moeten werken. Ik hoop voor jou, dat het lapje voldoende is.
Groeten, Joke

AnitaS zei

Het is een heel erg leuk patroon. Ik kan begrijpen dat je er aan wilt beginnen.

Margriet zei

Wat een mooi borduurwerk. Hoe fijner het linnen hoe meer erop kan. Ik ben ook altijd een hele tijd bezig met uitrekenen of het er wel op past.
Succes ermee.
Groet Margriet

Jeanny zei

Erg leuk en succes, want dit is wel even anders borduren dan met 1 kleur!
Fijn weekend

Elza zei

Een schattig patroontje om te maken.
Groetjes en een gezellig weekend.

Marion zei

Nostalgie!!!!! Je gaat er vast heel veel plezier aan beleven. Fijn weekend en de groetjes van Marion

sylvia zei

wat een bijzonder borduurwerk, veel plezier ermee!!
enne, meer kleurtjes ga je vast weer leuk vinden...;)

Sis Voorn zei

Wat een leukerd !!!

Amarins zei

Wat een super gaaf pakketje, heel erg leuk en zonde om te laten liggen. Veel borduurplezier en een fijn weekend, Amarins

Monica zei

Dat ziet er erg leuk uit dit beertjespatroontje, succes met het borduren

Riet zei

Wat schattig en een mooie herinnering. Veel plezier met dit pakketje.

Het lieve leven... zei

wat een ontzettend leuk borduurtje is dat, ja..dat kunnen ze in Frankrijk wel! Fijn weekend, groetjes Petra

Elisa zei

Wat een super leuk pakketje,
ik duim ;)

Willy zei

Ik krijg meteen zin in vakantie. prachtig zomers berentafereeltje.

Manuela zei

Ein sehr schönes Stickmotiv.
Ich wünsche dir viel Spaß beim Sticken.

Liebe Grüße
Manuela

Annemieke zei

Hoi, leuk werkje. Ik kwam er gisteren net vandaan, grappig he? Als we hetzelfde winkeltje bedoelen dan kan ik je zeggen dat het nu dicht is. Wel nam een jonge vrouw spullen over en begon een nieuw winkeltje achter 'de kerk', vlakbij. Daar kocht ik wat stofjes.Leuke omgeicng toc? We komen er vaker.
Succes verder!
Groetjes
Annemieke

Hobbyrita zei

Heel mooi pakketje, had ik nog niet gezien. Ja, met kleurtjes borduren is weer wennen, daar ben ik ook al effe uit :) Maar het resultaat zal prachtig zijn, een hele mooie tekening. Met charms maakte ik al eerder borduurwerkjes, heel leuk!
Groetjes, rita.