dinsdag 14 mei 2013

Even binnenkijken...

Vanmorgen scheen hier een heerlijk zonnetje de kamer in.
Snel mijn fototoestel gepakt om wat plaatjes te schieten.

Maar hoe leg je vast waar je zo van geniet.
Dat lukte niet echt.
Het zonlicht liet zich niet vangen...

Ach... een rondje door het huis is misschien ook wel leuk.


In de keuken staat dit mandje met knoflookbolletjes.

Niet meer bruikbaar voor consumptie.
Maar zo mooi ingedroogd dat ze het goed doen als deco.


Wat daar nog meer te vinden is, is deze snoepétagere gevuld met kleine eitjes.
Past helemaal bij de meimaand...

En ik kan er naar kijken zonder in de verleiding te komen...
want er moeten hier echt weer wat kilootjes pondjes af.


Dit servies heb ik vorig jaar gekregen.
Van de mokjes heb ik nog een hele rits in de kast staan.
Erg kwetsbaar in gebruik... maar zo mooi om te zien.

En die koekjes... die zijn door DL (= dochterlief) gebakken.
Bedoeld om op nieuwjaarsdag van te snoepen.

Ze waren zo mooi ingepakt... ik vond het zonde om ze op te eten.
En nu geniet ik er elke dag van...
zonder er een grammetje van aan te komen...*Ü*...

 

Deze schat heeft ook een plekje in de keuken naast het dienblaadje.
In het begin hield ze mij goed in de gaten.
Zou ze werkelijk van die lekkere koekjes af kunnen blijven???


Deze klok heb ik een paar jaar geleden gekocht.
Ik viel als een blok voor deze groot uitgevallen zakhorloge.
Zie je hoe vroeg ik vanmorgen al aan het schieten was?

Een oud spreekwoord zegt...
"Zoals het klokje thuis tikt, tikt het nergens."

En zo is het precies.


En van dit stapeltje blijf ik ook genieten.
Stofjes, gehaakte kleedjes en oud garen...

Zo dat was het.
Zomaar wat plaatjes bij elkaar.

Fijne dag allemaal!!!

10 opmerkingen:

Elza zei

Mooi dit plaatjes, heerlijk genieten.

Jeanny zei

Ik heb even meegenoten ;-)).

Anoniem zei

Leuke foto's! Hoe was het in Horst? Heb jegenoten?
Veel sterkte met je pondjes... Ik weet hoe lastig dat kan zijn. Als je in de verleiding komt...ga een wandelingetje maken! Dubbel zo goed :-)

Rennie zei

Wat een leuke fotosessie. Ziet er super uit. Geniet er van.

Hobbyrita zei

Het ziet er heel leuk uit daar bij jou Annelein, plezant dat wij zo mogen meegenieten :)
Groetjes, rita.

Ageeth Dorsman zei

Heerlijk, je sfeervolle foto's, helemaal ook "mijn ding", met die
ingetogen kleuren. Veel succes met je
pondjes, ik weet hoe moeilijk het is,
bij mij zijn het kiiiiiloooooos (een
stuk of 10, dus dat is veel...).
Geniet maar lekker van veel handwerken, want als je handen bezig
zijn daarmee, kunnen ze niets te
eten/snoepen pakken.
Groetjes van Ageeth

Joke zei

Wat een gezellige hoekjes laat je ons zien.

Evelyne zei

Leuke foto's.
Echt Home Sweet Home!!!

Lieve groetjes, Evelyne

Eszter/SubRosa zei

I ♥ your photos and those beautiful objects!!

Marguerite zei

Heerlijk gewoon genieten in je eigen omgeving.
Groetjes Marguerite