maandag 7 oktober 2013

Borduren... maar dan anders...

Ik wil al een poosje beginnen met het
 borduren van de "Vernaaide Linten".
 
Maar de "Vernaaide Linten" zijn voor mij
op dit moment meer die "Verdraaide Linten".
 
De lap en het borduurgaren liggen al klaar
 en te wachten op de eerste steekjes.
 
Het gratis patroon roept veel vragen op.
Waar begin je bijvoorbeeld?
 
Intussen weet ik door een lieve lezeres van dit blog
dat het borduurwerkje 409 x 277 kruisjes heeft.
 
Maar lukt het mij om met de kleine detail
 overzichten zonder foutjes te borduren?
Want soms moet je hele stukken spiegelen.
 
Dit weekend wist ik het ineens!
Ik ga gewoon beginnen...
 
Maar net even anders dan je zou verwachten.
Kijk maar...*Ü*...
 
 
Ziet er toch heel gezellig uit?
Het is bijna net zo leuk als het borduren zelf.
 
Eerst worden de linten één voor één nagetekend.
En dan gaat het echte borduren beginnen.
 
Weet je wat ik nu zo leuk vind?
Straks heb ik een hele verzameling digitale linten.
 
Want de linten uit mijn eigen Markerlap
 worden ook gedigitaliseeerd.
 
En nog wat andere motieven die ik inmiddels heb.
 
Heerlijk om zelf een sampler samen te stellen
Wat knippen en plakken en een kind kan de was doen.
 
Dus voorlopig ben ik nog even digitaal aan het borduren.
Fijne dag allemaal!!!!

14 opmerkingen:

Ivana zei

Beautiful artwork!

Hermie zei

dat is ook zo leuk om ze te digitaliseren, doe ik ook zo graag en je krijgt een mooie verzameling.

Elizabeth zei

Een goed begin is het halve werk! En dat is vaak een goed plan...
Je patronen op deze manier aanpakken is een hobby op zich, maar wel de moeite waard!
Enne..., sommige borduurpatronen kun je ook weer heel goed als inbrei patroon gebruiken...

Groetjes, Elizabeth

Unknown zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Anoniem zei

Geen idee hoe dat digitaliseren gaat,maar dat geeft niet-vind het heel slim van jou om zo een sampler te maken.
Veel succes
groetjes,Truus uit Drenthe

Marion zei

Leuk Annelein zo bouw je je eigen patroon langzaam op.

Succes!!!!!!

Rennie zei

Ja zo min of meer zelf ontwerpen is ook zo leuk. Ik geniet digitaal mee!

Jeanny zei

Fijn als je daar geduld voor hebt om het patroon zo te maken, ik vind het knap. Het is niet mijn hobby ;-)) Ik borduur liever!

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Het ziet er in ieder geval heel professioneel en mooi uit. Misschien moest je er maar eens een cursus in geven. Kom ik zeker meedoen!
groetjes
Wietske

Hobbyrita zei

Je hebt een hele goede oplossing gevonden met het te digitaliseren en zo kunnen wij ook een beetje meedoen misschien door het uit te printen? Het ziet er in elk geval al prachtig uit, benieuwd naar het vervolg :)
Grtjes, rita.

Anoniem zei

hallo annelein
ik heb een vraag weet jij hoe ik alsnog aan de patronen van de grand marquoir kan komen??alvast bedankt en hartelijke groeten hanneke

liefdevoortextiel zei

Je maakt het je wel erg moeilijk, als je het patroon bekijkt herhaalt zich steeds een gedeelte. Als je dan in het midden boven of onderaan begint komt het altijd goed.

Jeanet zei

Heel erg knap dat je at kunt het ziet er ingewikkeld uit, ik hou het wel "gewoon "bij borduren ;)

Groetjes Jeanet

Françoise zei

Het ziet er zowel digitaal als geborduurd mooi uit. Nu ben ik heel nieuwsgierig met welk programma je werkt op de PC. Details zeker niet nodig!
met groet.