maandag 31 oktober 2016

Een proeflapje...

Zaterdag was het hier al vroeg dag...

De boot lag bij de winterstalling en
zou op de kant komen te liggen.

Een werkje voor manlief.
Altijd weer een hele gebeurtenis.
 
Voor mij een hele andere uitdaging.

Als tiener wel eens de patentsteek gebreid...
maar daarna nooit meer...


Tot ik hem vorig jaar voor het eerst zag
in een uitvoering met twee kleuren wol...
... op de breidagen in Zwolle.
  
Dit wilde ik ook...

Nu was het eindelijk zover!
De eerste poging.
 
Kaarsjes aan... (het was nog vroeg...*Ü*)
...bolletjes en naalden erbij...
...en natuurlijk een heerlijk bakje koffie...
 

En ja hoor... na een poosje...
lees een paar uur...*Ü*...
kwam er toch echt wel resultaat!
  
Na nog weer wat uurtjes breien
is er een proeflapje af.
 

De patentsteek in twee kleuren gebreid...

Aan deze kant is het kontrast goed te zien...
 
 
Aan de achterkant is het kontrast wat minder...
maar het patroon loopt goed door.
 
Ondanks dat elke toer eigenlijk
twee keer wordt gebreid
is het wel een
heel soepel breiwerkje geworden.

Binnenkort nog maar eens
wat proeflapjes breien
en oefenen met de verschillende
manieren van opzetten
en afkanten...*Ü*...
 
Fijne dag allemaal!!!

12 opmerkingen:

Het lieve leven... zei

Wat mooi!! Ik ken de patentsteek eigenlijk alleen van het boord breien...rechte strepen en ik was altijd blij als dat boord af was ;) Maar dit geeft even een heel andere kijk op patentsteek...mooi! Groetjes Petra

Jeanny zei

Dat is mooi Willeke!

Marjan zei

Zo heb ik de patentsteek nog nooit gezien. Wat een prachtig effect!
Het doet me aan dubbelbreien denken, dat vond ik vrij lastig om te doen.
Wie weet ga ik jouw voorbeeld volgen. Dat doe ik sowieso graag met je berichtjes hierover :-)
Groetjes weer

Judith zei

Geen idee wat dubbele toeren zijn, maar ik vind het wel mooi! En vooal erg knap

Marian zei

Wauw, dat ziet er geweldig uit, misschien ga ik dat ook doen, eerst maar even afwachten hoe jij voor mij het "wiel" gaat uitvinden (bloos). Vind het een schitterend patroon.

Karen - Quilts...etc. zei

that is a very pretty pattern

conny's quilts en creaties zei

Wat een leuk effect, zo zag ik de patent steek nog niet eerder.

Ageeth Dorsman zei

Dat is voor mij ook al heel lang geleden, dat ik deze steek breide, want ik vind hem lastig. Maar zoals hier bij jou, met dat prachtige motief erin, vind ik hem wel supermooi! Het is echt goed gelukt! Ben benieuwd of er nu een mooi patentsteek-project volgt...
Groetjes van Ageeth.

ria vogelzang zei

Die is mooi!!! Ik zie al dat ik deze echt even op moet zoeken...... ;)
Veel plezier!

Hilly Nicolay zei

Wat een mooi breiwerk, het proeflapje is goed gelukt.
Ik ben benieuwd wat er volgt...

marga zei

Wel een kunstig mooi proeflapje.
Groeten
Marga

Anoniem zei

Wat is dit mooi. Voor mij ook jeugdsentiment. Groetjes Wilma